Az 1980-as évek egyik legjellegzetesebb sportautója a Ferrari Testarossa, időtlen ikonja az autózásnak. Elődje, a Ferrari 512 BBi kevesebb fejben van meg, mint az 1984-ben a Párizsi Autószalonon debütált, mai napig meghökkentően sportos, lapos Testarossa.

Nincs ennél elegánsabb Ferrari a 80-as évekből 1

A formatervért a Pininfarina stúdió egy csoportja felelt, de leginkább Emanuele Nicosia és a dizájnért felelős főnök, Leonardo Fioravanti, aki több más Ferrarit is tervezett. Eredetileg minimalizálni szerették volna az oldalsó légbeömlők méretét, többek közt az amerikai biztonsági szabályozások miatt is, de a 12 hengeres motornak egyszerűen szüksége van a rengeteg levegőre.

Így született meg az ajtók elejétől a hátsó kerékig terjedő, karosszéria síkjából befelé futó beömlő és a rácsozás, amit akkoriban még ők is sajtreszelőnek, mások pedig tojásszeletelőnek hívtak.

Nincs ennél elegánsabb Ferrari a 80-as évekből 2

Tipo 113 a 4,9 literes, 12 hengeres motor kódja, melyet sokan boxerként emlegetnek, de a valójában egy 180 fokos hengerszögű V-ről van szó. 48 szelepes (hengerenként 4) és száraz karteres a kenése, hogy ne legyen gond az olajozás akkor sem, ha rettenetes tempóval kanyarodik a Testarossa. 385 lóerőt ad le 6300-as fordulaton, 490 nm nyomatéka van 4500-tól. Kevesebb mint 6 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 290 km/óra a végsebessége.

Nincs ennél elegánsabb Ferrari a 80-as évekből 3

Ferrari-szinten rengeteget gyártottak belőle, nagyjából tízezer Testarossa született a 12 évig tartó gyártási periódus során. Ezért mindenféle akad belőle, volt, amit évekre elhagytak garázsban rohadni, van, ami tuning áldozata lett, és van olyan csodás veterán különlegesség, mint a képeken látható 1988-as darab.

Nincs ennél elegánsabb Ferrari a 80-as évekből 4

2010-ig az eredeti tulajdonos birtokolta, aki igencsak vigyázott a technikára, már a második tulajdonosnál nyert díjat a Concours d’Elegance autókiállításon. Különlegessége a ritka gyári fényezés, a Marrone Metallizzato árnyalat, amihez hasonlóan elegáns barna bőrbelső tartozik.

Mindössze 10 639 kilométert futott, így minden porcikája szinte gyári állapotú, és ezt vélhetően az RM Sotheby’s árverésén licitálók is értékelni fogják, az autóért nagyjából 60-90 millió forintnak megfelelő összeget várnak az aukció szervezői.

Nincs ennél elegánsabb Ferrari a 80-as évekből 5