Korának egyik legnagyobb durranása volt az E-osztályból épült AMG-verzió. A mezei V8-asokhoz mérve legnagyobb eltérés a korábbi E-osztálytól, és egyben a legkomolyabb része az átalakításnak a hengersorok közé tervezett mechanikus feltöltő. Ez a kompresszor a nyolchengeres erőforrást 0,9 bar nyomású töltőlevegővel látja el. Természetesen, mielőtt a levegő a szívócsőbe kerülne, még a töltőlevegő-hűtőn átáramolva eléri az optimális hőmérsékletet.

Ennyit megy padlógázon a brutális AMG-Mercedes, amiből kiszedték a limitert 1

Az átalakításoknak hála a motor 476 lóerőt teljesít 6100-as fordulatszám mellett. Ám ez az érték eltörpül a 2650 és 4500-as főtengelyfordulat között előálló 700 newtonméteres maximális forgatónyomaték mellett. A korábbi E 55 AMG V8-as szívómotorjához képest 34 százalékkal nőtt a teljesítmény és 32 százalékkal a forgatónyomaték.

Ennyit megy padlógázon a brutális AMG-Mercedes, amiből kiszedték a limitert 2

Ahhoz, hogy álló helyből elérje a 100 km/órás sebességet, mindössze 4,7 másodperc szükséges, de a legtöbb példánynál a gyári limiter 250 km/órában maximalizálta a végsebességet. Vajon mit tud, ha kiiktatják az elektronikus korlátozást? A videóból kiderül: