2001-be az Audi Avantissimo volt a Frankfurti Autókiállítás egyik legsikeresebb tanulmányautója. Nem csak 5,06 méteres hosszával kelt feltűnést az Avantissimo, de hatalmas, magasfényűre polírozott kerekeivel is. Egyrészt az új A8 formai előfutáraként állították ki, de a kombikialakítással az Audi mutatta, hogy nyitottak egy radikálisabb elképzelésre is.
Természetesen mindent beletömtek, amire akkoriban az autóipar képes volt, üvegtetővel látták el a tanulmányautót, amely gombnyomásra átlátszóból egyszínű fehérré vált, volt szintszabályzós légrugózás, az elektromos kézifék, adaptív bixenon fényszóró, ujjlenyomat-olvasó. A belső tér kialakítását a maximális luxus jellemzi, pasztellszínű puha bőrrel borítottak minden felületet.
Egy 4,2 literes V8-as benzinmotort kapott az orrába, a megfelelő teljesítmény elérése érdekében hengersoronként egy-egy turbóval is megspékelték az erőforrást. A mérnökök által a V8-as blokkból kihozott legnagyobb teljesítmény 430 lóerő lett, a biturbó erőforrás 600 newtonméteres maximális nyomatéka is figyelemreméltó.
A motor teljesítménye automata váltón keresztül jutott el a négy kerékhez, így mondhatni ez a tökéletes nagy Audi: tágas, gyors, összkerékhajtású és a legmagasabb technikai színvonalat képviseli.
Európában rajongtak érte, de a világ többi részén visszafogott sikert aratott, és a magas gyártási költségek (az A8-as alumíniumkarosszériájának minden változtatása komoly összegbe került) miatt végül lemondtak a luxuskombi megvalósításáról.