A McLaren az 1980-as, ’90-es évek fordulóján még „csak” szupersikeres Forma-1-es csapat volt, de 1992-ben igazi – máig hangzó – nagy durranással törtek be az exkluzív sportkocsik piacára.
A tervezőzseni Gordon Murray asztalán született F1-nél a két fő szempont a könnyű építés és az erő volt, így ez lett a világ első szériagyártású karbonmonocoque-os autója, a hajtásról pedig a BMW-től származó 618 lóerős V12-es felelt, nem is csoda, hogy 1998-ban 386,4 km/órás tempóval megszerezte a világ leggyorsabb szériagyártású közúti autójának Guiness-rekordját, amelyet majdnem másfél évtizedig őrzött is.
A McLaren F1-ből 1998-ig 106 példány készült, melyből 64 darab volt közúton használható (a versenygépek közben Le Mans-ban arattak). Ebből a 64-ből egy példány az összes többitől különbözik, és hamarosan ezt árverezik majd el.
Kattints a képre, galéria nyílik!
A ’98 áprilisában elkészült, 059-es sorozatszámú darab (amely amúgy a 97. volt a gyártásban) ugyanis egyedi fényszórókat kapott. Az F1-gyel kapcsolatban sokan panaszkodtak a gyenge lámpákra, később még maga Murray is elismerte, hogy a modell reflektorai inkább csak „üvegbe zárt szentjánosbogarak voltak”, így ennél a konkrét darabnál a távoli kuzin BMW Z1-es fényszóróit építették be.
Ez a különleges vonás is elég lenne ahhoz, hogy kapós legyen ez az autó, de amúgy is egy igen szépen karbantartott, 1998 májusától az első tulajdonosa az eladásig rendszeresen a McLarennél szervizeltette, az elmúlt tíz évben pedig egy USA-beli gyűjtő kollekciójában állt, mindössze 450 kilométert hozzátéve az addigi 26 ezerhez.
A „Magnéziumezüst” fényezésű, fekete Alcantara-belsős, 18 colos felniken guruló F1 a gyárban megkapta a nagyobb leszorítóerőt generáló csomagot is.
Az autót a jövő hétvégén az RM Sotheby’s montereyi árverésén értékesítik, a becslések szerint valahol 15 és 22,5 millió dollár (5,75-8,6 milliárd Ft) közötti áron.