A BMW E60/61-esből épült M5-öst senkinek sem kell bemutatni, aki a kétezres évek elején autós magazinok, műsorok közelébe került. A páratlan hangon megszólaló, F1-es ihletésű V10-es motorral szerelt sportszedán és kombi csábereje egyre inkább nő, ahogy telik az idő.
Bár kényes a technika, és sok esetben két marokkal szórhatja bele a pénzt a tulajdonos, ezt a videót látva úgy tűnik, megéri a ráfordítás. Ma már alig akad olyan sportkocsi (a méregdrága hipersporttípusokat leszámítva), ami hasonló élményt ad.
A németországi Dingolfingban összesen 19 523 négyajtóst és csupán 1025 darab Touring modellt gyártottak belőle. Amiben jó része van annak is, hogy ez a világ első szériagyártású szedánja, mely V10-es motort hord az orrában. S85B50 kódjelű motorja 507 lóerős teljesítményét 7750-es fordulatnál adja le, mellé 6100-tól 520 Nm nyomatéka van. A gyári adatok szerint 4,7 másodperc alatt sprintel 100 km/órás sebességre, de egyes mérések szerint a gyakorlatban ezt a 4 másodperchez közelebb is képes kivitelezni.
Mi a Vezessnél vezettük anno ezt a BMW M5-öst. Olvasd el mit írtunk róla akkor: