A Bugatti Veyron minden alkotóeleme különleges, extrém, és a rekorder végsebesség szolgálatában áll. A bemutatásának évében a világ leggyorsabb szériaautója címet elhódító Veyron egyik legérdekesebb alkatrésze a 400 km/óra feletti tempóra tervezett kerék.
Ezek a felnik és a 265/35 ZR20 (elöl) – 365/25 ZR21 (hátul) méretű gumik is ritka darabok, meglehetősen drágák, de egy youtube videós most megmutatja, hogy milyenek szétvágva. A vízvágással foglalkozó csatorna kivett egy szeletet a Bugatti kerekéből, és a felni belső oldalán egy műanyag gyűrűt fedeztek fel.
A gyűrűk feladata a biztonság fokozása, ezek segítenek, hogy defekt esetén a kerék megtartsa a formáját, és ezzel megelőzze a komolyabb balesetet. A gumikat pedig szó szerint ráragasztják a felnikre, és csak speciális géppel tudják szerelni, amiből az Egyesült Államokban is mindössze három darab található.
A biztonság ezen túl is mindennek az alapja, a Bugattinál minden csere során röntgenbe küldik a felniket, hogy ellenőrizzék az alumínium állapotát. Ha bármilyen hajszálrepedést találnak, akkor cserélni kell a felniket, de két szett gumi után mindenképp kukába kerülnek az OZ Racing által gyártott kerekek.
A videósok vélhetően egy ilyen, már selejtes kerékhez jutottak hozzá, tehát nem áldoztak fel egy még jó, több milliós felnit, de minden esetre érdekes látvány az extrém alkatrész felvágva.
A kétezres évek mindent vivő legendája: Bugatti Veyron
8 literes, W16-os motorját négy turbófeltöltő lélegezteti. 7 sebességes, duplakuplungos automata váltóját az angol Ricardo szállítja, kevesebb mint 150 milliszekundum alatt tud fokozatot váltani. Haldex rendszerű összkerékhajtása van, a kerekekre pedig speciálisan a Veyronhoz fejlesztett gumikat a Michelin. Hatalmas kihívást jelentett nekik, hogy az abroncsok kibírják a 400 km/órás tempót.
1001 lóerős teljesítményét 6000-es fordulaton adja le, mellé 1250 Nm nyomatéka van. A Bugatti Veyron 2,5 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre és csak további 4,8 másodperc kell neki a 200-as osztásig.
A hivatalos mérésen óra szerint 411 km/órás sebességgel zúzott a Bugatti Veyron, a tesztpálya mérője viszont 427-et mutatott. Hamar kiderült, hogy utóbbi 300 felett már nem igazán pontos, de a hitelesített mérő megmondta az igazságot: így lett 407 km/órás sebességgel a Veyron az első autó a világon 400 felett.