A nyomokban Simson Schwalbe alkatrészeket tartalmazó építés egy igazi őrült ötlet megvalósulása. A jó öreg kétütemű, ötven köbcentis motor helyére egy igencsak furcsa erőforrás került, annyi apró kiegészítővel, hogy elsőre nehéz megállapítani, tulajdonképpen milyen motorról van szó.
Aki kitippelte magát, annak eláruljuk a pontos technikai adatokat.
A kipufogó jó támpont, ez nem elektromos és nem is gőzgép, hanem egy dízel stabilmotor. Igen, ez elég eszement, és sem tömegben, sem teljesítményben nem hoz előrelépést. Egyszerűen csak kihívás, és a végeredmény egy mérnöki szemmel érdekes gép.
A felhasznált német Farymann dízelmotor 750 köbcentis, és 1500-as fordulaton termel 4,5 lóerőt. Ugyanazon a szinten van tehát mint a kétütemű előd, de másképp jön ki belőle az erő, ez tulajdonképpen egy folyamatos nyomatékleadás, ami alig ingadozik a működés során. A konstrukció jellemzője a komoly méretű lendkerék, valamint a sámándobokra emlékeztető, egyenletes, dohogó járás.
Ezekkel tényleg nagyon furcsa a Schwalbe, ha ez befut egy találkozóra, akkor összesereglenek a nézők.