A retró évtizedek óta kifizetődő műfaj minden fogyasztói termékeket gyártó iparágban, legyen szó ruhákról, bútorokról vagy autókról. A VW Beetle annak köszönhette, a MINI és a Fiat 500 pedig ma is annak köszönheti a sikerét, hogy pontosan ragadták meg az ihletadó eredeti modellek legfontosabb részleteit, és ezt a néhány fontos stíluselemet harmonikusan elegyítették modern műszaki és ergonómiai megoldásokkal.

Haszonjárműből készült a kamu veterán szedán 1

Egészen más utat választott a Toyota 1996-ban, amikor a márka legelső személyautójának, az AA modellnek a hatvanadik születésnapjáról szeretett volna megemlékezni. Nem molyoltak régi és új egybemosásával, a múlt és a jelen közötti egyensúllyal: az eredeti vonalakat csaknem teljes hűséggel lemásolták majd ráapplikálták egy megfelelő modell műszaki tartalmára. Mivel ilyesmit csak alvázas konstrukcióval lehet könnyen megtenni, a cég kompakt pickupjára, a Hiluxra esett a választás. A recept egyszerű volt: a csupasz létravázra felszerelni az új (azaz régi) lemezeket, és már kész is a Toyota Classic.

Haszonjárműből készült a kamu veterán szedán 25

A Toyota azonban saját innovatív szemléletére rácáfolva ennél is primitívebb kézenfekvőbb utat választott: a meghagyták a Hilux utasfülkéjét, majd arra elöl-hátul ráépítették az AA-t idéző idomokat. Az oldalajtók mellett a külső visszapillantó tükrök is elárulják a turpisságot.

Ezek után nem meglepő, hogy az utastérben sem bonyolították a dolgokat: bár az ülések rikítóbordó kárpitot kaptak, a Hilux műszerfalát elintézték egy műfa betéttel.

Haszonjárműből készült a kamu veterán szedán 26

Ezzel együtt a Toyota Classic egy rettentően hangulatos autónak tűnik, amely ráadásul a Hilux-alapok miatt minden bizonnyal elpusztíthatatlan is volt. Sajnos csak 100 darabot építettek belőle, és persze mindet a japán belpiacra, jobbkormányos kivitelben.

Joggal gondolnánk, hogy a Classic mára megszűnt létezni, ám ez nem így van. A napokban Észak-Amerikában felbukkant egy kiváló állapotú, kevesebb futott példánya, amelyet a modell ritkaságának fényében nem is olyan irracionális áron, közel 50 ezer dollárért kínálnak eladásra. Az erről az autóról készült képeket az alábbi galériában tekintheted meg:

Haszonjárműből készült a kamu veterán szedán 27