Az amerikai izomautók nem a visszafogottságukról híresek, és egy üvöltő V8-as mellé nem járhat valami szürke sorszám, mint Európában. Itt nincs M5, S4, RS6, csak Hellcat, Demon, Super Snake, és most a „Code Red” vagyis a vörös kód.
A Shelby ugyanis piacra dob egy 30 példányszámra limitált csomagot, amivel a meglévő Ford Mustang GT500-asokat lehet felhúzni a lehető legdurvább kategóriába.
A vörös kód már a nevében hordozza, hogy ez a legsúlyosabb szint, innen nincs tovább, és az autó tulajdonságait elnézve értelmetlen is lenne tovább feszíteni a húrt. A Code Red annyira kemény, hogy 210 000 dollárért autó sem jár hozzá. Aki ennyit letesz a Shelby asztalára, annak hoznia kell saját autóját is, ami nagyjából még 100 000 dollárnyi összeget jelent.
Így végül barátok közt is nagyjából 130 millió forintnyi összegről beszélünk. Súlyos vagyon, de ennyi pénzért mindent elhomályosító, Ferrarikat, Lamborghiniket megszégyenítő lóerőgyárat kapnak a tulajdonosok.
Az 5,2 literes V8-as két turbófeltöltőt, új kovácsolt dugattyúkat, szelepeket, kipufogórendszert kap, dupla üzemanyagellátással. Ez lehetőséget ad arra, hogy az autó átlagos, 93-as oktánszámú benzinnel, valamint versenyüzemanyaggal is használható legyen. Ha kizárólag utóbbi jut a motorba, akkor a vezérlés 1300 lóerőt és 1355 Nm nyomatékot présel ki a V8-asból.
Bármilyen jó sportkocsi a Ford Mustang, ekkora teljesítmény már versenypályára bőven sok, nem lesz tőle gyorsabb a konstrukció. Egyenes vonalon viszont van esélye, és pont ez a cél, a gyorsulási versenyekre készült a Shelby fenevadja. Ezt jól mutatja, hogy már gyárilag 20 colos, Nitto NY555R típusú, gyorsulási versenyekre fejlesztett gumikkal szerelik a hátsó tengelyen.
A Shelby sajtóközleményében is megjegyzi, hogy az autó nem való közúti közlekedésre, és mérsékelt sebességgel használandó a kanyarokban, amikor pedig teljes erőbedobással dolgoznak a turbófeltöltők, akkor a legélvezetesebb egyenes vonalban haladni.