Komoly múlttal bír a Forma-1-ben a Ferrari 312: a széria 1966-ban mutatkozott be, de különböző – például T-jelű – változatai egészen 1980-ig kitartottak. A maranellói gárda 27 futamgyőzelme mellett négy konstruktőri és három egyéni világbajnoki címet is ennek a konstrukciónak köszönhet.

Jellegzetessége volt ennek a típusnak – melyre a T betű is utalt – a rendhagyó keresztirányú, ötfokozatú sebességváltó, ami a hátsó tengelyvonal előtt kapott helyet a jobb súlyelosztás és kezelhetőség végett. Legalább ennyire legendás volt a Ferrari 3,0 literes, 12 hengeres motorja, mely 500-515 lóerős teljesítményre volt képes, ami hozzávetőlegesen a fele a modern Forma-1-es korszakban megszokott adatnak.

F1-es autónak néz ki – gondolnád, hogy valójában egy gokart? 1

Olyannyira sikeresnek tartották a Ferrari ezen korszakát, hogy 1980-ban az olasz Pony Car gokart formájában megépítette az előző szezonban, a legendás Gilles Villeneuve által is használt 312T4 mását.

A festés teljesen valósághű, de nyilvánvalóan a többi paraméter nem tükrözi a Ferrari igazi Forma-1-es autóját: a Motori Rizzato egyhengeres, kétütemű motorja hajtja 50 köbcentiméteres lökettérfogattal, ezen kívül egyetlen hátsó tárcsafékből, a cső alakú acélvázból és az alumíniumkarosszériából épül fel a szerkezet.

F1-es autónak néz ki – gondolnád, hogy valójában egy gokart? 17

F1-es autónak néz ki – gondolnád, hogy valójában egy gokart? 18

A különleges gokart jelenleg a Bring A Trailer árverésén keresi új gazdáját: szűk három nappal az aukció vége előtt 8500 dollár a legmagasabb licit, mely átszámítva körülbelül 3,5 millió forintnak felel meg.

Az eredeti Ferrari 312T4 pedig így néz ki:

F1-es autónak néz ki – gondolnád, hogy valójában egy gokart? 19

Gilles Villeneuve