A hazai humor nagyágyúi nem tudnának olyan szürreális, eszement kabarét írni, mint amivel a központi segélyhívó diszpécsereinek kell szembenézniük egy átlagos munkanapon. Hiába próbálják folyamatos kampánnyal tudatosítani az emberekben, hogy mikor, milyen valódi vészhelyzetben kell hívni a 112-t, a betelefonálók javának még mindig nem jött át az üzenet.
Van, aki azt se tudta, hogy milyen nap van, egy másik betelefonáló szőlőt akart eladni, Győrfi Pált, az Országos Mentőszolgálat szóvivőjét pedig rendszeresen keresik személyesen.
„Ebben az évben július 31-ig 1 237 359 olyan hívás volt, amikor nem kellett riasztani rendőrt, mentőt, tűzoltót. Ez egyébként a hívások 46,8%-a. Ezek zöme hasonló, mint a mostani válogatásunk.
Persze, ez a helyzet szomorú. A 112 segélyhívót sokszor tudakozónak használják. Holott a bajbajutottak megsegítésére lett létrehozva. Ezért arra kérünk, hívd fel a figyelmét az ismerőseidnek, oszd meg ezt a videót, így előbb vagy utóbb – de reméljük inkább előbb – mindenkiben tudatosulhat, hogy a 112-t akkor kell hívni, amikor baj van! Minden más esetben a 11800-as tudakozót kell tárcsázni.” – olvasható a Magyar Rendőrség Facebook-oldalán, ahol a legutóbbi sírva röhögős gyűjtést közzétették.