Az intézkedő német rendőrök füle nem csalt: a Porsche Panamera esetében a közúti ellenőrzés során a megengedett 72 decibel helyett 104 decibel zajszintet mértek. Ez a szint nagyjából egy dübörgő diszkónak, zenekari koncertnek, láncfűrésznek, teljes hangerőn üzemeltetett fülhallgatónak felel meg. Tehát ha éjjel elrecseg az ablak alatt, attól nem igazán lesz boldog senki.
De nem csak ez volt a probléma a Panamerával, hiszen a jármű fényszóróival is akadtak gondok. A két hátsó lámpát ugyanis engedély nélküli fekete fóliával borították be, ami rontotta a fényjelzések észlelhetőségét – különösen erős napfényben, éjszaka, valamint rossz látási viszonyok között.
„A hiányosságok miatt a Panamera nem közlekedhetett tovább – a 23 éves sofőr nagy bánatára. A prémium négyszemélyes típust az intézkedés helyszínéről elvontatták, és a közúti forgalomban legközelebb akkor vehet részt, miután megfelel valamennyi műszaki előírásnak.
A Facebook-közönség örül az akciónak – legalábbis az árulkodó kommentek szerint –, hiszen vezetés közben sokan megijednek a nagy zajjal, és sokszor hasonló sebességgel mellettük elhaladó járművektől, de a városlakók sem örülnek a túl zajos autóknak” – olvasható a Baleset-megelőzés Facebook-oldalán közzétett eset leírásában.
Itthon a KRESZ nem szabályozza a járművek hangerejét, de van egy rendelet, amely alapján bajba kerülhet az, akinek túl hangos a kipufogója. Magyarországon a 6/1990 (IV. 12.) KöHÉM rendelet alapján a személyszállító, a vezetőüléssel együtt legfeljebb 9 üléssel rendelkező járművek zajszintje menet közben nem haladhatja meg a 74 decibelt. Ez vonatkozik az utólag beépített alkatrészekre, amelyek nincsenek hivatalosan felvezetve a műszakiba.
A direkt – tehát nem műszaki hiba miatt – hangos kipufogók használata kimerítheti a szabálysértési törvény garázdaságról szóló paragrafusát, és általában szabálysértési bírsággal jutalmazzák a hazai rendőrök.