Tim Schmidt egy kanadában élő, igen tehetős cégtulajdonos, aki rajong az autókért. Gyűjteményében rengeteg érdekes darab található, ám 2019-ben megcsappant a számuk egy szerencsétlen tűzeset következtében. A hétvégi háza gyulladt ki, ahol több autó megsemmisült: Nissan GT-R R35, Porsche 911 kabrió, Bentley Mulsanne Coupe, Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe, hogy csak a legértékesebbeket említsük.
Hamvaiból viszont részben feltámadt a Nissan GT-R, mivel a motor indítható maradt a tűz után. Ezt megtudva Tim azonnal visszavásárolta a kocsit a biztosítótól, és úgy döntött, összeházasítja a szintén birtokában lévő, 1974-es Volkswagen Type 181-essel (Kübelwagen), amit az Egyesült Államokban „Thing” néven forgalmaztak.
Kübelwagen, az izé
Németországban Kurierwagen, Olaszországban Pescaccia, Amerikában The Thing, azaz Az Izé néven vált ismertté a Volkswagen Typ 181. Az eredetileg katonai célokra gyártott, 378 cm-es autócskát 1971 és 1980 között civil kivitelben is gyártották, összesen közel 100 ezer példányban.
A háborús Kübelwagen utódja műszakilag a Bogár alapjaira épült, de ebben az amerikai példányban már sokkal erősebb, japán szív dobog.
A projekttel megtalálta a megfelelő műhelyt is, Ontario területén. A rat-rod építésre szakosodott Oddball Customs vállalta a kihívást, és inkább nem kezdünk bele a munka leírásába, hiszen hatalmas meló volt ezt összehozni. A működőképes állapot elérése egy év volt, a GT-R padlólemezét teljesen át kellett építeni, megrövidíteni, hogy a Volkswagen-karosszériát rá tudják építeni.
A Kübelwagen felépítményt is 25 centivel kellett szélesíteni, csak így fért be a komplett hajtáslánc a 3,7 literes, dupla turbós V6-os motorral, ami 700 lóerőt termel.
Ezzel a könnyű kis konzervdobozzal együtt az egész gép alig nyom 900 kilogrammot, ami a súly/lóerő arányt nézve igen félelmetesen hangzik, és a teljesen nyitott utastér is érdekes lehet egy ilyen teljesítményű gépnél.