A Vezessen is többször írtunk már róla, képekkel-videókkal illusztráltuk, hogy a villanyautók akkumulátorcsomagjai sérülés, extrém túlmelegedés esetén igen makacs, már-már elolthatatlan tüzeket okozhatnak.

Bár a gyártók természetesen igyekeznek a lehető legjobban védeni az – általában a padlóba szerelt – akksikat, érthető, ha mások is igyekeznek felhívni a figyelmet erre a veszélyre, azonban nem illik túlzásba esni.

Az AXA biztosító nemrégiben egy svájci eseményén igyekezett bemutatni az egyre terjedő villanyautók sajátos rizikóit, egyik demójukon frontális ütközésben az elektromos autók nagyobb tömegét demonstrálták, míg egy másikon pedig a már feljebb említett tűzveszélyt.

A kijelölt pályán megküldött Tesla Model S a rámpáról elrugaszkodva annak rendje és módja szerint fel is borult, majd az akksik látványosan kigyulladtak, az AXA szándékának megfelelően demonstrálva a villanyautók „Achilles-sarka”, azaz padlólemez és az akksik sérülékenységét, ám a dolognak volt egy kis szépséghibája: a tűz egyszerűen kamu volt.

A német 24Auto oldal a demó felvételeit látva megkereste az AXA-t, akik a szakoldalnak megerősítették, hogy a Teslában valójában nem volt akkupakk, a tüzet egyszerűen pirotechnikai eszközökkel hozták össze, ám ezt a helyszíni és a későbbi nézőkkel sem tudatták.

„A valódi akkumulátortűz túl nagy veszélyt jelentett volna a jelen lévő nézők miatt. Bocsánatot kérünk, ha hamis benyomást keltettünk” – írták az oldalnak küldött válaszukban.

A biztosító egyébként a saját közleményében is kiemelte, hogy a villanyautók akkumulátortüzei igen ritkák, a későbbi magyarázkodásuk során pedig azt is elismerték, hogy az általuk megrendezett baleset a valóságban nagy valószínűséggel nem vezetne tűzhöz.