Az autók iránt mérsékelten érdeklődők is legalábbis hallottak már a gyakran a világ legszebb autójaként emlegetett Jaguar E-type-ról.
A brit gyártó 1961-ben, a Genfi Autószalonon mutatta a be a végtelenül áramvonalas formája mellett acélból készült monocoque-jával és a motort tartalmazó orrnak külön készített térvázával, független első és hátsó felfüggesztéseivel, négy tárcsafékjével igen modern típust, amely 150 mérföld/órás, azaz 241 km/órás végsebességével korának egyik leggyorsabb sportkocsija is volt.
A szaksajtó és a közönség is odavolt érte, a korabeli sztárok sorra rendelték a saját példányaikat, és a legenda szerint még Enzo Ferrari is csak egy hibát talált az E-Type-ban, azt, hogy nem a Ferrari építette.
Az első pár évben csak roadsterként és kupéként volt elérhető az E-Type, azonban a Jaguar cégvezére, Sir William Lyons szeretett volna egy praktikusabb változatot is, ez lett az 1966-ban bemutatott, hosszított, magasabb tetővonalú, 4 üléses 2+2, amely igen gyorsan a legnépszerűbb verzióvá vált.
A 2+2 legelső balkormányos példányát egy darabig maga Lyons használta az USA-beli vásárlók meghódítására, majd egy szörfös szakíró vásárolta meg. A történelmi jelentőségű Jaguar az évtizedek során még gazdát cserélt néhányszor, hogy aztán egy időre eltűnjön. Végül egy eindhoveni fészerben kötött ki felújítási szándékkal szétszerelt állapotban – a munka végül sosem készült el.
Miután az alváz- és motorszám alapján kiderült, hogy a nemrégiben felfedezett E-Type-nak komoly jelentősége van, az eladás mellett döntöttek, az autót 40 ezer euróért (16 millió Ft) kínálják.
A vásárlónak persze bőven kell majd még költenie az autóra, de ha nem sajnálja rá a pénzt, végül egy igazi különlegességgel gazdagodhat a gyűjteménye, vagy sokkal-sokkal magasabb áron adhatja tovább, ha ez a célja.