Ez az öreg gép mutatja, hogy nincs jobb a szűretlen, nyers, agyonhúzott öthengeres adta élménynél. A 2,2 literes felhúzott motorral szerelt gép 100-ról 200-ra valahol öt másodperc körül gyorsul, teljesítménye 709 lóerő, nyomatéka 750 Nm. Tehát van tehetség ebben a blokkban is, rejtély, miért kellett a V6-V8-V10-V8-lépcsőket bejárni, szebb hely lenne a világ, ha minden S-RS Audi valamilyen öthengeres motort kapott volna.

Az autót egy gyári erős kombi ihlette, amiben bár nem volt 709 lóerő, mégis korának egyik legdurvább kocsija volt. Az Audi RS2 Avant volt az Audi első RS-modellje, ami alapján az összkerékhajtást és a praktikus kombi bódét képesek lettünk összekapcsolni a dinamizmussal. Az RS2 Avant az Audi és a Porsche közös fejlesztése, ahol az alapokat a 80-as adta, az öthengeres motorért, a finomhangolásért és végül az összeszerelésért is a Porsche felelt.

2,2 literes, öthengeres motorjára KKK-turbófeltöltő került, valamint új főtengellyel, nagy teljesítményű intercoolerrel és befecskendezőrendszerrel szerelték. Az eredmény 6500-as fordulatnál 315 lóerő és 3000-től 410 Nm nyomaték. Szabadabb áramlást biztosító kipufogót és a Porsche négydugattyús fékeit kapta, továbbá 40 milliméterrel ültetett futóművet. Összesen 2891 példány készült az Audi RS2 Avantból, amit ma már nemigen tuningolnak így, hiszen gyári állapotában ér vagyonokat.