Az Alfa Romeo Giulia 2016-os debütálása óta nagy rajongásnak örvend a valódi vezetési élményt kereső autórajongók körében. Minden kivitele sportos hangulatú, a Quadrifoglio típusjelzésű csúcsmodell pedig igazi közúti ragadozó, ami a legkomolyabb sportkocsik teljesítményét hozza a négyajtós karosszériával párosítva. 3,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, 510 lóerős teljesítményű és 600 Nm nyomatékú 2,9 literes biturbó V6-os benzinmotorja pedig igazi olasz remekmű.
Erre tett még rá egy lapáttal a limitált szériás GTA/GTAm sorozat. Ezeknél a 2,9 literes V6-os motor teljesítményét 510-ről 540 lóerőre emelték, az autó össztömegét pedig szénszálas és kompozit anyagok széles körű alkalmazásával egy mázsával csökkentették. Így a GTA 3,9 helyett csupán 3,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, miközben veszettül üvölt a középen kivezetett dupla Akrapovič kipufogó.
A mindent vivő aduász pedig az ötszáz példányban gyártott GTAm lett, amiből egyetlen darabot kapott a hazai forgalmazó. Ez már tényleg inkább versenypályára való célszerszám, mintsem hétköznapi sportkocsi.
A GTAm kétszer annyi leszorítóerőt termel, mint a GTA, és háromszor annyit, mint a Quadrifoglio verzió, oldalsó ablakai és hátsó szélvédője polikarbonát lemez, hátsó üléseinek a helyére bukósisak és tűzoltó-berendezés elhelyezésére alkalmas polcot, illetve masszív bukókeretet szereltek.
Nyomtávja szélesebb, futómű-geometriája F1-es tapasztalatok alapján lett áttervezve, és speciális, pályahasználatra kifejlesztett Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokat kapott gyárilag. Az 1520 kilogramm tömegű GTAm közel 80 millió forintba került.