Kínában jó ideje használják a maglev technológiát a vonatoknál, de úgy tűnik, most más irányba fejlesztenek.

A lebegő mágnesvasút, vagy gyakran használt angol rövidítéssel maglev vasút olyan vasúti rendszer, amelynél a járművek pályán tartását és hajtását a hagyományos kerekek helyett mágneses mező végzi. Elektromágnesek vannak a szerelvény aljában, amiket a kocsikban lévő akkumulátor táplál. Az azonos mágneses pólusok (a pályán, illetve a vonaton) taszítják egymást, így gyakorlatilag lebeg a szerelvény.

Most ezt a technológiát próbálták ki személyautóval, és úgy tűnik, sikerült átültetni a megoldást. A 2,8 tonnás jármű 35 milliméterrel lebegett az útfelület felett a 7,9 kilométer hosszú kísérleti pályán, elektromágneses erővel jutott előre a már telepített síneken tartva az irányt.

A kísérletek ígérete szerint a maglev technológia jelentősen megnövelheti a járművek élettartamát, miközben csökkenti az energiafogyasztást és növeli a hatótávolságukat.