A Mazda MX-5 az örömautózás aranyos kis ölebe. Sosem volt erős, sosem volt igazán gyors, de olyan trükköket tud, amiket látva mindenki elmosolyodik. Pont elég könnyű, pont elég zajos a hétköznapokra, de azért könnyű elképzelni belőle egy radikálisabb verziót.

Van is hozzá bőven tuningcsomag, a határ a csillagos ég, de amit egy olasz műhely hozott össze, az stílusával, kialakításával kilóg a sorból. A római  Gorgona Cars műhelyében ugyanis egy teljesen új koncepciót gondoltak ki. A klasszikus, első generációs NA testébe varrták bele a legújabb, negyedik, ND generáció technikáját. Ami pedig még jobb: egyszerűen levágták a szélvédőt, az utasülés oldalát lefedték, így összehozták a legendás olasz monoposto versenygépek tökéletes utánérzését.

Bogarakkal teli széles vigyort ígér a vad és meztelen Mazda MX-5 1

Erre utal az NM Concept (Naked Monoposto) elnevezés is, ami azért nem teljesen ismeretlen gondolat az MX-5 történetében. A második generációból készült hasonló tanulmány, a 2000-ben bemutattot Miata Monoposto. 

Bogarakkal teli széles vigyort ígér a vad és meztelen Mazda MX-5 2

Motorja a Skyactive-G technológiával dolgozó, modern négyhengeres kétliteres, ami 184 lóerőt, és 204 Nm nyomatékot állít csatasorba. A hatsebességes kézi váltó és a hátsó önzáró differenciálmű is a negyedik generáció öröksége. Konkrét teljesítményadatokat nem adtak meg az olaszok, de ha maradt a gyári csúcsérték, a 830 kilogrammos tömeg mellé az is bőven elég. 

A fekete könnyűfém keréktárcsák típusa Enkei RPF1 amelyekre 15 colos abroncsok kerülnek, méghozzá 205/55-ös Yokohama A052-esek. 

Bogarakkal teli széles vigyort ígér a vad és meztelen Mazda MX-5 3

A karosszériát is átfésülték a hajtáslánc mellett. A megemelt, vaskos küszöbökkel apró ajtóknak hagytak csupán helyet, megerősítették a segédkereteket, valamint az egész padlólemezt, így a karosszéria torziós merevségét megduplázták az eredeti konstrukcióhoz mérve. 

Bogarakkal teli széles vigyort ígér a vad és meztelen Mazda MX-5 4

Belül Momo kormány, Alcantara-borítás és versenyülés várja a pilótát, négypontos biztonsági övvel. A kezelőszerveken túl egyéb extra, klíma, rádió nincs, elvégre ez az autó csak a vezetésről szól.

Bogarakkal teli széles vigyort ígér a vad és meztelen Mazda MX-5 5

A Gorgona Cars nagy reményeket fűz ehhez az érdekes versenygéphez: sorozatgyártásra készülnek, vagyis a hozott donorautók átalakítását vállalják. Nyilván lehetnek egyéni kérések, de ezt a csomagot nagyjából 27 millió forintért állítják össze, ami rengeteg pénz egy Miatáért, de a munka minősége és az autó egyedisége némileg igazolja a borsos árcédulát.