A Ferrari ritka csúcsmodelljei komplett vagyonokért, városok éves költségvetésével vetekedő összegért cserélnek gazdát. Egy Ferrari F40, F50, Enzo vagy LaFerrari napjainkra mind milliárdos befektetés, de az olaszok sem ezekből a modellekből élnek. 

Nekik is a többezres példányszámban gyártott típusok jelentik a profit javát, és ilyet már a kilencvenes években is készítettek. Ez volt a Ferrari 456GT, egy igazi kényelmes utazó Grand Turismo, orrközépmotoros V12-es blokkal, használható csomagtérrel és 2+2-es üléselrendezéssel.

Ilyen ma egy olcsónak mondható igazi Ferrari 1

Ezeket használatra vásárolták a tulajdonosaik, így sokat futottak, sok is van belőlük, Ferrari-szinten tehát a legolcsóbb kategóriába esnek. Egy jól felszerelt konnektoros hibrid Toyota RAV4 vagy egy átlagosnak mondható BMW 3-as áráért, 20 millió forintért már válogathatunk a 456GT-k között. 

Ilyen ma egy olcsónak mondható igazi Ferrari 2

Az Ebay oldalán most eladásra kínált dadarab például 95 128 kilométert futott, négyebességes automata váltóval szerelt, és mindössze 58 ezer dollárt, vagyis nagyjából 24 millió forintot kérnek érte.

Ilyen ma egy olcsónak mondható igazi Ferrari 3

Ez nem a legolcsóbb darab a netes kínálatban, ennél kevesebb pénzért is kaphatunk egy valódi V12-est 436 lóerővel és 590 Nm nyomatékkal. A hosszú utakra tervezett Ferrari könnyedén eléri a 300 km/órás végsebességet és mindössze 5 másodperc alatt lő ki százas tempóra. 

A fenntartása persze nem olcsó, hiszen ezek az autók használtan is a prémiummodellek csúcsán vannak. Egy féktárcsa, egy kapcsoló, netán egy karosszériaelem arányaiban pont annyival drágább hozzá, mint ahányszorosa az ára a korban mellette álló hagyományos autóé.

Persze a V12-es sikoltása minden napot bearanyoz!

Ilyen ma egy olcsónak mondható igazi Ferrari 4