Bár a Vezess gyakran foglalkozik szakbarbárok autószereléseivel, nem mehetünk el szó nélkül amellett sem, ha egy képzett, rutinos autószerelő vét óriási hibát. Elképzelhető, hogy jelen esetben inkább egy kísérletről, mintsem komoly szerelésről van szó, de annak általában nincs jó vége, ha egy akkumulátoros fúrógéppel közelítenek az üzemanyagtartály felé.
A videón, melynek főszereplője a szaki mellett egy negyedik generációs Ford Explorer, az alkalmazott metóduson kívül több komolyabb hiba is észrevehető. Az egyik, hogy az autó alá helyezett vödrök – melyeken az O’Reilly autóalkatrész-hálózat logója látható – nincsenek stabilan rögzítve, egy instabil műanyag állványon dülöngélve pedig fennáll annak veszélye, hogy kilöttyen az üzemanyag, ami azonnal lángra is kaphat.
Ez a próbálkozás – ami a felvételen elhangzottak alapján már legalább a második lehetett – viszont még addig sem jutott el, hogy az üzemanyag a vödrön kívülre kerüljön. Így ahelyett, hogy kiderült volna, mennyi ideig tart teljesen behatolni a tartályba, mindössze szűk két másodperc alatt az egyik létező legrosszabb forgatókönyv valósult meg: amint a fúrófej sikeresen átlyukasztotta a tankot, azonnal elkezdett szanaszét spriccelni az üzemanyag, és nagyjából ebben a pillanatban a komolyabb lángcsóvák is megjelentek.
Hogy mi okozhatott ilyen gyorsan tüzet? A felvételre bukkanó Drive szerint az akkumulátoros fúró lehetett a ludas: a modern üzemanyagtartályok ugyanis műanyag kompozitból készülnek, ami önmagában nem okoz szikrát. Ennélfogva a statikus elektromosság lehet a tűz forrása – egy fúrógépnél ugyanis látható, hogy működés közben saját szikrákat hoz létre a villanymotorban, amik leginkább akkor láthatóak, ha a szerkezet hirtelen leáll.
Márpedig, amint elkezdett szivárogni a benzin, a szerelő hirtelen állította le a fúrógépet, ami szikrákat generált, és azok gyújthatták meg az üzemanyagtartályt. A teóriát még inkább alátámasztja, hogy a jelek szerint a tankban jelentősebb mennyiségű üzemanyag volt, ami végül óriási tüzet okozott. Ezután a szerelő a vödör mozgatása mellett tűzoltó készülékkel próbálta megfékezni a lángokat, de nem járt sikerrel: az utolsó képkockák alapján a komplett műhelyt beborították a lángok.