Sokan említik kritikaként a Mazda MX-5-tel kapcsolatban, hogy nincs benne elég erő. A gyári legnagyobb teljesítmény a negyedik generáció esetén 184 lóerő, amivel azért tisztességesen lehet haladni, de a velőtrázó gyorsulástól messze van a konstrukció. Az 1130 kilogramm tömegű apró japán roadster 6,8 másodperc alatt éri el a százas tempót, és 220 km/óra a végsebessége.

Erre tervezték a karosszériát, ezért ha valaki nagyon belenyúl a rendszerbe, akkor szembekerülhet jó néhány problémával. Egy YouTube-videós pedig nagyot álmodott, az egész hajtásláncot kidobta, a négyhengeres kétliteres motor helyére pedig egy LS7-es GM V8-ast pakolt be, Tremec T56 Magnum váltóval és egy Chevrolet Camaróból származó differenciálművel. 

Így már 514 lóerő és 675 Nm nyomaték áll rendelkezésre, ami a kis autóban maga a tomboló pokol. Egy német autópályán elkövetett végsebességteszt során könnyedén érte el a 280 km/órás tartományt, a sofőr viszont ekkor hirtelen elvette a gázt.

Nem csoda, hiszen nagyot csattant az autó, leírása szerint mintha puskalövés dördült volna. Félreállva látta, hogy a szélvédőt rögzítő felső elemet szakította le a menetszél, a műanyag egyszerűen lerobbant a tartócsavarokról.

A próba legjobb eredménye nem mellesleg 301 km/óra volt.