A Fiat Multipla volt a kilencvenes évek egyik legérdekesebb, legbátrabb próbálkozása az autóiparban. Meg is bűnhődött érte, mert radikális arányai, hatékony térkihasználása olyan formát eredményezett, amivel nem tudtak az emberek megbarátkozni.

Eddig kiröhögték ezt a ronda autót, de mostantól félni fognak tőle 1

Hiába volt ez a legjobb megoldás hat ember elszállítására, hiába volt játékos, vidám a beltér, jól átgondolt konstrukció az alternatív hajtások befogadására, gázüzemre is felkészített karosszéria, az A oszlop alatti hurkát, a négyszemű ábrázatot egyszerűen nem bírta feldolgozni az átlag emberi agy.

Két őrült francia pedig úgy gondolta, a kinevetett, lenézett autóból itt az ideje tiszteletet parancsoló szörnyet faragni. Fogtak egy átlagos Multiplát, kibelezték teljesen, a csupasz karosszériát becsövezték, lefényezték, és extrém kiegészítőkkel teljesen átalakították.

Eddig kiröhögték ezt a ronda autót, de mostantól félni fognak tőle 2

Miért volt erre szükség? Nos azért, mert a 100 lóerő körüli gyári motorok helyett egy Corvette Z06 V8-asa dolgozik a konstrukcióban, két turbófeltöltővel, és ezer lóerős teljesítménnyel. 

Eddig kiröhögték ezt a ronda autót, de mostantól félni fognak tőle 3

Ezért is lett őrült kreálmányuk neve 1000tipla. Az autó már készen van, a páros YouTube-csatornáján követhető az építés, igaz, franciául, de érdemes belekattintani:

A műszaki részletek majd csak pár hét múlva derülnek ki a Párizsi Autószalonon, ugyanis itt fog debütálni a 1000tipla, és remélhetőleg utána menet közben is megmutatják, mit tud a praktikus családi autóból épített fenevad.