Ma már nem meglepő, ha egy klasszikus autó modern technikával születik újjá, a restomod üzletág virágzik. Van, ahol csak a műszaki tartalom frissül, de a külső nem. Khyzyl Saleem eljátszott a gondolattal, milyen lenne ma egy RS kivitel a Porsche 944-ből, a legvadabb 911-es jegyeivel.

„Amióta a Porsche bemutatta a legújabb 992 GT3 RS változatát, hihetetlenül kíváncsi voltam, hogy néz ki ez a fajta karosszériastílus valami teljesen máson, a jó öreg 944-esen. Imádom az új GT3 RS merészségét és agresszivitását. Úgyhogy ezt muszáj volt kipróbálnom!” – írta Instagram-bejegyzésében a fotók mellé.

Imádja az internet népe ezt a nem létező autót 1

A 944 Turbo RS, ahogy a Kyza nevezi, a Porsche jelenlegi dizájnnyelvének elemeit tartalmazza, úgy néz ki, mintha már gurulhatna is rajtrácsra. Ahogy anno a 944 versenyváltozatán, itt is hiányoznak bukólámpák, de helyükön a Porschénál ma használt LED-ek világítanak. A lökhárítói a korábbiaknál sokkal sportosabbak, elöl hatalmas nyílással, hátul óriási diffúzorral és két hatalmas kipufogóval.

Elöl splitter, oldalt függőleges szárnyak és küszöbspoilerek teszik versenyautóssá az összképet. Oldalnézetben a nagy átmérőjű könnyűfém keréktárcsák felett jelentősen kiszélesített sárvédők emelik ki a látványt. A legdrámaibb változást a 911-es stílusát követő, teljes szélességű LED-es hátsó lámpák adják, amelyek jól megférnek a 944-esre jellemző spoilerrel.

Imádja az internet népe ezt a nem létező autót 17A 944-es a Porsche transaxle sorozatának középső tagja, amely 924-est követte és amelyből a 968 is fejlődött. A motorját elöl, a váltóját a hátsó tengelynél hordó modellből a 944 Turbo S volt a legerősebb, amely 250 lóerőt tudott. Ez jóval kevesebb, mint az 525 lóerő, amelyet a 992 GT3 RS szívó 4,0 literes boxermotorja tud.

Bár Khyzyl Saleem Porsche 944 Turbo RS-je csak egy digitális koncepció, reméljük, hogy valaki beleszeret és megépíti, ahogy a művészek néhány tervét már a valóságban is elkészítették. A posztjához rengeteg pozitív hozzászólás érkezett.