A Volkswagen Bogár a világ egyik legnépszerűbb autója volt, formája korokon átívelő állandóságot jelentett a közutakon. 65 éven át gyártották a Ferdinand Porsche által tervezett típust, az utolsó példányok 2003-ban gördültek le a gyártósorról. A kisautó a kezdetektől fogva népszerűnek bizonyult, egyhamar el is terjedt: 1938-tól nem kevesebb mint 21,5 millió bogárhátút értékesítettek.

Ekkora bogárseregből rengeteg akad roncstelepeken vagy akár elhagyva. Austin McNeil és apja egy ilyen elhanyagolt darabot szemelt ki. Annyira rozsdás volt már a karosszéria, hogy inkább hagyták a restaurálást, és a meglévő, még ép darabok felhasználásával egy teljesen egyedi koncepciót valósítottak meg.

Szörnybogár öt hengerrel és turbóval 1

A Bogár formavilágát a Volvótól származó technikai alapokra helyezték, ami dimenzióival messze túlmutatott az eredeti formán. Ettől nem estek kétségbe, a kerekeket egyszerűen a karosszérián kívül helyezték el, így érdekes hot-rod-hangulatot adva az építésnek. 

Szörnybogár öt hengerrel és turbóval 2

Az érdekes kialakítás miatt Kalapácsfejű cápának becézett szürke gép a négyhengeres bokszer helyére egy öthengeres Volvo turbómotort kapott, melynek teljesítménye valahol az 500 lóerős határ környékén mozog.

Szörnybogár öt hengerrel és turbóval 3

A mű elkészítéséhez három év kellett, de a képek alapján megérte a befektetett munka.