Vannak autósok, akik nem az állandó száguldás élménye miatt építenek brutálisan erős autókat. Nekik maga a teljesítmény birtoklása, a gép, a mechanika csodája számít, nem a mindennapos gyorsulgatás.
A Dél-Afrikában élő Barry Bigwood ezt a csoportot erősíti. A 75 éves öregúr bottal jár, és egy kilencvenes években gyártott Honda Civicet vezetve jár napi ügyeit intézni, bevásárolni. Garázsában áll egy másik autó is, amit ritkán vesz elő, de ha előkerül, az mindig ünnepnap.
Ez a kocsi ugyanis egy Nissan GT-R 2012-ből. A japán túrakupé legendás darab, az autórajongók egyik kedvence, amit vallásos áhítattal reszeltek, fejlesztettek a japánok az évek során. Barry autója a GT-R DBA–R35 kódjelű generációból való, ami alapból 537–552 lóerőt, és 607–628 Nm nyomatékot préselt ki a 3,8 literes duplaturbós V6-osból.
Bár nem versenyzett vele, azért elküldte az autót egy kis tuningra Angliába. Az autó pedig 4,1 literes motorral, új turbókkal, 8000-ig emelt maximális fordulatszámmal, átépített, megerősített váltóval és 1200 lóerővel tért vissza hozzá.
Ezzel a konstrukció negyed mérföldön 10 másodperc alatti időt tud, tehát gyakorlatilag a szériaautók 99 százalékát megelőzi. A 75 éves tulaj pedig idén döntött úgy, hogy kipróbálja, mit is tud az autója valójában. Elérte, hogy a tőle 800 kilométerre található reptéren, egy 5 kilométer hosszú kifutópályán próbálhassa ki a Nissan GT-R erejét.
A 200 mérföld/órás (321 km/óra) álomhatárt akarta átlépni, mert ekkora tempóval még nem haladt élete során. A helyszínen sikerült ezt teljesítenie, sőt, túl is lépte a kitűzött célt, mert végül 350 km/órás sebességet ért el.