1937-ben alapították a Svenska Aeroplan Aktiebolaget (SAAB) nevű vállalatot a svédországi Linköpingben, amely kezdetben harci repülők gyártásával foglalkozott. Miután a vadászgépekre csökkent a kereslet, a vállalatnak új téma után kellett néznie: ez lett az autógyártás, melybe 1945-ben fogtak bele. 1989-ben tette be a lábát a General Motors, akik húsz évvel később a Spykernek adták tovább a Saabot, mely a következő évben csődöt jelentett. 2012-ben egy kínai befektetői csoport próbálkozott meg a Saabok gyártásával, de ez már tiszavirág-életű kezdeményezés volt.
A márkát sok helyen teljesen elfelejtették, nincs már Saab-márkaszervíz, se szalon, csak néhány használtautós megrögzött szaki javítja még a svéd vasakat. Tajvanon viszont megállt az idő, zombiként éltetik tovább a Saab márkát. A helyi importőr 1980-ban kezdte az európai típusok behozatalát, de a csőd után sem akarták cserben hagyni az ügyfeleket. Ráadásul nem egy fiókcégről van szó, az SAC hat olyan szervizközponttal rendelkezik Tajvanon, amelyek kizárólag a Saabok számára tartanak fenn, valamint további 12 hivatalos műhely működik máshol.
A szalonokban használt Saabokat értékesítenek, és úgy tűnik, nem akarnak leállni. „Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a Saab életben maradjon Tajvanon” – mondja Salo Yang, az SAC elnöke.
Mivel utolsó éveiben a Saab már a General Motors részeként működött, így akad még alkatrész a legtöbb típushoz, ha nem gyári, akkor valamelyik partnertől utángyártott, sőt, van amit kizárólag az SAC megrendelésére készítenek.