Az autórajongással töltött élet alatt mindenkinek eljön az a pont, amikor akar egy érdekes kombit. Nem akármilyet, nem melós teherhordót, hanem valami igazán meglepőt, ami ellensúlyozza a komfortra törekvést. 

Mondjuk egy 200-as Volvo kombit, aminek csak a semi-slick abroncsai árulják el, hogy itt valami egészen durva szörnyeteg lakik a motortérben. Aki közelebbről megnézi, az a Porsche hatdugattyús féknyergeit is észreveheti, ilyet már tényleg nem poénból szerelnek fel az emberek.

Kívülről öreg papa ez a Volvo, de ha megindul, elszabadul a pokol 1

Ebben ugyanis egy Lexus 1UZ V8-as motor dolgozik turbófeltöltővel, ami stabilan hoz 440 lóerőt, de jelenlegi gazdája inkább 360 lóerővel és 500 Nm nyomatékkal használja a mindennapokban. A legdöbbenetesebb rész a futómű, amit a leírás szerint a tulajdonos maga hozott össze, ő kísérletezte ki a megfelelő geometriát, szinte minden értéke állítható, saját ízlés szerint. 

Kívülről öreg papa ez a Volvo, de ha megindul, elszabadul a pokol 2

Rengeteg munkaórát emészthetett fel, és a végeredmény egy vérbeli „sleeper”, vagyis álcázott versenyautó, amivel bárkinek lehet szép pillanatokat, illetve meglepetést okozni. Ehhez mérten az ára nem is vészes, 5,6 millió forintnak megfelelő angol font.

  Kívülről öreg papa ez a Volvo, de ha megindul, elszabadul a pokol 3 Kívülről öreg papa ez a Volvo, de ha megindul, elszabadul a pokol 4

A Volvo 200-as szériája ma már igazi klasszikus, 1974-1993 között gyártották és több mint 2,8 millió darabot adtak el belőle. A 240-260-asok kétajtós kupé, négyajtós szedán és kombikivitelben készültek, rengeteg motorral: öt-, hathengeres dízelekkel, négyhengeres, valamint V6-os benzinesekkel. A négyhengeresekből volt turbófeltöltős verzió is, ezeket ma is sokan keresik.