A BMW első középmotoros sportautójaként tett szert nem akármilyen hírnévre az M1, mégis csak három éven át, 1978-tól 1981-ig gyártották, csak 453 darab készült belőle. Különlegessége a bajor szuperautónak, hogy sportautó-versenyekre is homologizálták.
Ezért már önmagában az említésre méltó, ha a típusból akár egy darab is eladósorba kerül, ám a következő hónapban, a müncheni Bavarian Legends Collection árverésen egy valóban legendás példányra lehet licitálni. Bár ezzel az 1980-as évjáratú, szürke M1-gyel majdnem 64 ezer kilométert tettek meg, úgy néz ki, mintha még utcán sem járt volna, miután elhagyta a gyártósort.
Nemcsak színe miatt számít ritkának – pedig csak négy szürke M1-ről tudni az egész világon –, de azért is rendkívüli, mert Jochen Neerpasch rendelte meg, aki vezető beosztásban vett részt a típus megszületésében. Később az IMG-hez, a menedzservilágba igazolt, ekkor adott túl az autóján, ami az aukciót kihirdető RM Sotheby’s szerint „az egyik legnagyobb hiba, amit életében elkövethetett”. Becslések szerint ráadásul reális esély van rá, hogy drágábban cserél majd gazdát, mint tavaly Paul Walker BMW-je.
Neerpasch után Reinhard Kleissler birtokába került a sportkocsi, aki amellett, hogy vérbeli szakértője a típusnak, a hivatalos BMW M1 Club társalapítója. Állítása szerint több mint 24 ezer kilométernél vette át az autót, amin 2013-ban adott túl – ekkor egy gyűjtő vette meg. A szürke M1 ezután állapotának köszönhetően rangos Trofeo ASI-díjat is nyert, mint a legszebb állapotban megőrzött háború utáni autó.
Az elmúlt 10 évet viszont egy autóipari múzeumban töltötte, így bárki is veszi meg, egy alapos szervizelésre kell felkészülnie, mielőtt útnak indul.
A Lamborghini közreműködésével megtervezett többi M1-eshez hasonlóan ebbe is a kézzel készített, M88-as kódjelű erőforrás került, ami egy 3,5 literes, sorhatos szívómotort takar, mely Paul Rosche nevéhez köthető, aki haláláig fontos szerepet töltött be a BMW M-részlegének életében. A közúti változat 273 lóerőt és 330 Nm-t képes leadni, és valamennyi esetben egy ötfokozatú kézi váltó segíti az erőátvitelt.