Néhány ritka kivételtől eltekintve elsősorban szárazföldi közlekedésre tervezik az autókat, ennek ellenére a brit autósoknak az utóbbi időkben járműveik vízjáró képességét is sűrűn tesztelniük kell Nottinghamshire egyik fő turistalátványosságánál, a Rufford Mill Fordnál. A környék az esőzések által gyakran ki van téve az árvíznek, ilyenkor a víz út feletti szintmagassága a fél métert is elérheti.
Ez a legtöbb személygépkocsi számára mélyebb az ideálisnál, így a megengedhető nagyobb számú motort tett már tönkre a jelenség, melyet Tom Sunderland YouTube-videós közelebbről is szemügyre vett. Száznál is több felvételt készített már vízben gázoló autókról, amik sokszor százezres nagyságrendű megtekintést generálnak számára a videómegosztón.
Legutóbbi videójában elsőként egy 4-es BMW-vel próbáltak megbirkózni a vízátfolyással, de már az első pillanatok után nagyobb hullám zúdult a motorháztetőre. A következményekre sem kellett várni sokat: rögtön csikorgó hangot adott ki, majd nem sokkal később le is állt. Többszöri nekifutásra a tulajdonosa sikeresen újraindította, utána pedig el is hagyta a helyszínt, ám több, mint valószínű, hogy nagy kár keletkezett a hajtásláncban.
Egy Bentley Bentaygával már könnyebben vették az akadályt, csakúgy, mint egy kis Vauxhall-lal (Opellel), később pedig egy másik BMW is olcsóbban megúszta a „fürdést”. Sőt, a nagyobb autókkal bátrabban átkelnek az áradáson, megfürdetve az éppen arra járókat, ott bámészkodókat – ez azonban időnként a lökhárító vagy más alkatrészek rongálódásával jár.
Pár évvel ezelőtt, szintén az Egyesült Királyságban rögzítették, ahogy egy Ferrarival hajtottak egy csőtörés okozta áradásba, de Magyarországon is előfordult, hogy egy Audival kapcsoltak motorcsónak üzemmódba – ami más miatt bizonyult rossz ötletnek.
Hogy milyen következményekkel jár, ha egy autót árvíz lep el vagy egyéb vízkár éri, egy korábbi cikkünkben szedtük össze: