A 2022-es SEMA tuningkiállításon lepte meg a nagyközönséget egy megosztó termékkel a Borla. Az Active Performance Sound nevű megoldásukat villanyautósoknak ajánlják, azoknak, akik izgalmas hangatást szeretnének a szinte néma surrogás helyett.
Alkotásuk működését több videóban bizonyították, a demonstráció során használt Ford Mustang Mach-e hasa alól szinte bármilyen izomautót is meg tudnak szólaltani. Höröghet úgy, akár egy Shelby Mustang GT500, de van Chevrolet Corvette C8 szimuláció, sőt az örök ellenfél, a Camaro SS rotyogása is előtörhet szintetikusan a kocsiból.
A technikai részleteket nem árulta el a gyártó, de láthatóan egy applikációval vezérlt, az autó szoftveres rendszeréhez kapcsolódó megoldásról van szó, ami reagál a gázpedál érintésére, és egészen valós hanghatást ad.
A Borla tervei szerint jönnek majd a szofisztikáltabb megoldások is, állítható saját hangszínnel, sőt havonta letölthető új hangmintákkal is, amelyek mókásabbak lehetnek holmi nyolchengeres hangnál, és inkább a sci-fi-filmeket idézik meg.
Az ötlet természetesen nem új, a Tesla már régóta kínál Boombox-opciót, ami elsősorban egy külső hangszórórendszer, nem kipufogó-szimulátor. Ennek ellenére poénos V8-paródiaként megállja a helyét.
Ha pedig még tovább utazunk vissza az időben, elérünk a Renault Clióhoz. A franciák a bent ülőket szórakoztatták mesebeli motorhangokkal. A negyedik generációs Clióba kerülő, 7 colos kijelzőn futó R-link rendszer modern volt a maga korában, és olyan funkciót tudott, amit azóta sem kínált más. Lebegő űrszerkezet, V2-es motorkerékpár, veterán soros nyolchengeres, V6-os széria vagy kupa-Clio, Laguna GT hangja is szólhatott a hangszórókból, a rendszer pedig nemcsak a fordulatszámot, de a gázpedál állását, a motorterhelést is figyelembe vette az akusztikai hatás kialakítása közben.