Izlandon a mai napig igen népszerű terepjárónak számít a Lada Niva, akárcsak nálunk, és nem volt ez másként a 70-es, 80-as években sem. Az alábbi fotók 1978-ban készültek, egy Niva-mentést örökítettek meg.
A VAZ-2121-es egy gleccservíztől megáradt folyóhoz merészkedett túl közel, és egy mélyedésből már nem tudta kihozni az autót a sofőr. Ezután állítólag több terepjárós is a Niva segítségére sietett, és az emberek a saját kezükkel kezdték kiásni az orosz terepjárót. Végül egy erős csörlővel szerelt, speciális teherautó tudta kihúzni a Ladát a bajból, majd ezzel szállították a közeli városba, hogy kiszárítsák és rendbe rakják.
1977-ben gurult ki az első Lada Niva az AutoVAZ oroszországi gyárából, és ennyi, többet nem érdemes hozzátenni a történethez. A mérnököknek sikerült elsőre hatost dobni, hiszen 45 éve gyakorlatilag változatlan formában gyártják a terepjárók ászát, ami ár-érték arányban talán a legjobb sártúró a piacon. De aki arra akar használni egy vérbeli 4×4-est, amire való, az nem is nagyon keres mást.