Nemrég járta be a hazai sajtót a hír, hogy a 86-os úton egy autós lábára forró hűtőfolyadék kezdett spriccelni, és gőz lepte be az utasteret. A sofőr a fájdalomtól elvesztette az uralmát az autó felett, majd árokba hajtott. A mentők kiérkezéséig a nő lábszára és lábfeje felhólyagosodott a forró folyadéktól. A sofőrt és utasát a mentők kórházba szállították.

Ezt a hírt olvasta a Vezessen Szilárd is, aki ugyanígy járt, csak náluk nem végződött balesetettel a történet, de a korházat ő sem úszta meg. Elmesélte, hogy 2021. július 4-én haladtak az M1-es autópályán 130-as tempóval, amikor Törökbálint előtt a Peugeot 206-os vezetői oldalán, a lábterénél levő fűtőkörből kiszakadt egy darab és forró vizet nyomott a lábára.

„A hűtővíz 100 Celsius fok felett volt jóval, de nem volta piros jelzésen. Figyeltem is mert aggódtam miatta” – fogalmazott Szilárd.

Az autót szerencsére meg tudta tartani, kicsit szitált csak be, de sikerült baleset nélkül megúszni.

„A középső sávban haladtam, tiszta erőmből szorítottam a kormányt és ordítottam! A feleségem szerint percekig mentünk még így. A dudát is nyomtam. Majd kisoroltam és az M0 felé elmentünk. Ott álltunk félre és vártuk meg a mentőt…”

Szilárdnak nagy fájdalmai voltak, a mentőre 45 percet vártak, de segíteni senki nem állt meg, bár a Waze térképén többen is jelezték őket félreállt járműként. Erre felesége hívta a fel a figyelmet, amikor a GPS térképe alapján azonosította pontos helyzetüket a mentőknek.

„Tiszta erőmből szorítottam a kormányt és ordítottam” – Szilárd lába vezetés közben égett meg 2

„A baleset után egy hónapig nem tudtam járni. Sajnos csak két hét múlva műtöttek meg. Bőrátültetést kellett végrehajtani, mert a lábfejemen elhalt a bőr és már kezdett feketedni. Addig naponta, kétnaponta vittek kötözésre. Tíz napot töltöttem kórházban. A kötözéskor 4-6 fájdalomcsillapítót vettem be vegyesen. Mondjuk az égési osztályon mindenki kiabált a fájdalomtól kötéseknél, én sem voltam kivétel. Egy évig kellett speciális kompressziós harisnyát hordani. Sajnos folyamatosan zsírozni kell a bőrt mert kiszárad és kisebesedik. Ha egy helyben állok- így lassan másfél év után-, mintha sok-sok tűvel szurkálnák. Szóval ez velem már marad.”

A Peugeot, Szilárd elmondása szerint azóta motorhibás lett, eladták, az új vevőnek természetesen elmondták a hibát.

„Tiszta erőmből szorítottam a kormányt és ordítottam” – Szilárd lába vezetés közben égett meg 3

Ami érdekes még, hogy a 206-os belső fűtőkörét egy-két évvel a baleset előtt cserélték. A tulajdonos szerint az is benne lehetett, hogy szép fokozatosan gyengítette a lábával a fűtőkör azon részét, amely később eltört. „Itt nem kellene lenni egy védőrácsnak, hogy az ember lába nem érjen hozzá vezetés közben?” – tette fel a kérdést Szilárd.

„Tiszta erőmből szorítottam a kormányt és ordítottam” – Szilárd lába vezetés közben égett meg 4

Olvasónk bekötözött lába a baleset után, már a korházban.

Megkérdeztük a Peugeot és Citroën márkák hazai képviseletét, hogy tudnak-e ilyen jellegű visszahívásról, ugyanis a cikk elején említett esetben, amely a 86-oson történt, egy Citroën C4-es volt a ludas, Szilárd esetében pedig egy Peugeot 206-os a negatív főszereplő. Amint választ kapunk a kérdésre, frissítjük cikkünket.