A Daytona (Ferrari GTB/4) ma már alanyi jogon ritka veterán, amiért vagyonokat fizetnek a gyűjtők.  1969 és 1973 között alig 1284 darab készült belőle, de mindössze egyetlen utcai darab kapott teljesen alumínium karosszériát. 

Még négy készült hasonló módon, de azok mind kifejezetten versenyzési céllal. Mindet a Scaglietti műhelyében építették, az 12653-as alvázszámmal ellátott utcai kivitelt pedig Enzo Ferrari közeli barátja, Luciano Conti vásárolta meg 1969 júniusában. Nem sokkal később, 1971-ben Japánba került az autó, majd ezt követően háromszor is gazdát cserélt, az utolsó Makoto Takai volt, ő parkolta le 40 évre a képeken látható, fénykorában 357 lóerős Ferrari Daytonát. 

Annyira értékes és ritka ez a Ferrari, hogy poros rozsdakupacként is a múzeumba került 1

A parkolás talán túl megengedő jelző, inkább elfelejtették, eldobták a ritka gépet, ami a négy évtized után elrohadva, rozsdásan, pokoli koszosan került elő egy szemétdomb közepéből. A történet legérdekesebb részéről, vagyis arról, hogy ki, hogyan, mikor bukkant rá a gépre, nincs információ.

Annyira értékes és ritka ez a Ferrari, hogy poros rozsdakupacként is a múzeumba került 2

Valahogy mégis a nemzetközi veterános közösség látóterébe került a ritka gép, és innen már nem volt megállás. A Daytona az RM Sotheby’s a Ferrari – Leggenda E Passione rendezvényén került árverésre 2017-ben , a 36 390 km-es futásteljesítménnyel rendelkező autóért pedig valaki 535 millió forintot fizetett. 

Annyira értékes és ritka ez a Ferrari, hogy poros rozsdakupacként is a múzeumba került 3

Úgy tűnik, új tulajdonosnak nem sürgős a felújítás, mert az autót átadta a gyár részére, a Ferrari-múzeumban állították ki, a rátaláláshoz közelítő, szakadt állapotban. Érdekes darab, a múzeumokba általában már tökéletesen restaurált típusok kerülnek, de ezt a félmilliárdos csodát most így, feltámadás előtt csodálhatja meg a nagyközönség. 

Annyira értékes és ritka ez a Ferrari, hogy poros rozsdakupacként is a múzeumba került 4