Meglehetősen gyakran emlegetjük a különböző Batmobilokat a Vezessen, a többségük láttán azonban Batman karakterére asszociálunk. Ebben a tekintetben határozottan kilóg a sorból ez az 1975-ös BMW 3.0 CSL, amit ugyan nem vezet köpenyes szuperhős, még csak nem is fekete, mégis igazi, bajor Batmobile-ként tartják számon.

A hófehér BMW az M-jelvényes társainak közvetlen elődje. Gyökerei pedig gyakorlatilag a BMW gyökereihez nyúl vissza, hiszen a bajor márka azóta a versenysportra összpontosít, hogy 1920 végén elkezdett autókat gyártani. Az autóversenyzésben szerzett tapasztalataikat pedig előszeretettel kamatoztatják a közúti modellek esetében, a 3.0 CSL is pont egy ilyenre példa.

A képre kattintva galéria nyílik!

Sokak hitét tiporja földbe ez a BMW 1

Még az 1970-es évek elejére, sebtében fejlesztették ki, hogy uralja az akkori túraautó-Európa-bajnokságot (ETCC). Nem is okozott csalódást a BMW sikerek szempontjából, hiszen 1973-ben, valamint 1975 és 1979 között hat ízben nyerték meg az egyéni bajnoki címet. Ez a 47 éves bajor fenevad pedig az RM Sotheby’s november 26-i árverésén kerül kalapács alá, ráadásul kívül-belül jó állapotban.

Ugyanakkor elképzelhető, hogy már nem teljesen eredeti – legalábbis a leírásból arra lehet következtetni, hogy a motorját korábban kicserélték. Mindazonáltal a karosszériájához nem nyúltak, továbbra is „viseli” azokat az aerodinamikai-esztétikai extrákat, melyekkel kiérdemelte a Batmobil jelzőt.

Sokak hitét tiporja földbe ez a BMW 19

A kép baloldalán a bajorok „igazi” Batmobilja, vagyis a BMW 3.0 CSL versenyváltozata, a BMW Z4 GTLM társaságában.

Igen keveset épített a BMW a 3.0 CSL-ből a közúti forgalom számára: első körben 110 darabot, míg a második, 1974 januárja és 1975 októbere közötti eresztés mindössze 57 darabból áll. Az aukciósház tájékoztatása szerint az árverésre bocsátott példány a típus legutolsó darabja, amit még 1975-ben forgalomba helyeztek Svájcban, és 16 évvel később is ott tartották nyilván.

Egy biztos: hosszú ideje áll – annyira, hogy még a Bavarian Legends Collection, azaz a Bajor Legendák Gyűjteményének része is volt. Éppen emiatt leendő tulajdonosának egyik első feladata az lesz, hogy átnézesse, mielőtt kipróbálná, mit tud a 3153 köbcentiméteres, hathengeres motor annak 206 lóerős teljesítményével, ami az 1270 kilogrammos karosszériát akár 220 km/órás sebességgel is képes mozgatni.

Sokak hitét tiporja földbe ez a BMW 20

Az RM Sotheby’s becslése szerint 180-220 ezer euró, azaz 73,3-89,6 millió forint között találhat gazdára a klasszikus sportszedán. Mindezért az autó mellett emelő, használati útmutató, pótkerék és kerékmerevítő is jár.