Egyesek szerint már új korában sem lett volna szabad embereknek ilyenbe ülni, ma, egy híján 30 évvel később viszont még mindig az utcakép szerves része az első esztergomi Suzuki. Ez nem véletlen, mert a jobb időkre mindig jönnek nehezebb évek, és amikor eltörnek a malacperselyek, kiürülnek a nagyszekrény mélyére rejtett pénztárcák, akkor a ridegtartást jól tűrő, bármelyik kert végében könnyen, olcsón járóképessé tákolható Swift lehet a megmentő rezsicsökkentő eszköz.

De vajon mire számíthat az, aki nem csak országúton, de autópályán is használ egy ilyen öreg, alacsony teljesítményű autót? 130 km/óra környékén is marad a nagyon alacsony fogyasztás? Teletank sorozatunkban megmértük egy vérbeli, hazai példány fogyasztását, íme az eredmény:

1991-ben 5,5 milliárd forint alaptőkével alakult meg a Magyar Suzuki Rt. Még ebben az évben letették az esztergomi gyár alapkövét. Alig egy évvel az ötajtós Swiftek sorozatgyártásának megkezdése után, 1993-ban megkezdődött a négyajtós Swift Sedanok gyártása. Szűk 10 év után, 2002-ben már az 500 ezredik Suzukit is elkészítették a hazai gyárban, mondjuk az nem Swift volt, hanem egy Wagon R+.

Akkoriban az egyliteres motorral szerelt változatért 730 ezer forintot kellett fizetni, az 1,3-as kivitel 800 ezer forint volt.