A maga idejében a Mercedes-Benz 600-as a világ egyik legdrágább sorozatgyártású autója volt, méghozzá jó okkal.
A stuttgari márkánál az 1960-as évek elején célul tűzték ki, hogy megalkossák az amerikai Lincolnok és a brit Rolls-Royce-ok ellenfelét, a tervezés és a gyártás terén pedig a szó szoros értelmében nem volt tényező a költség, csakis a végeredmény számított.
Ilyen háttér mellett nem csoda, hogy az 1963 és 1981 között gyártott 600-as valóban az autógyártás csúcsát jelentette, ha a fejedelmi kényelem és a műszaki kiválóság összepárosításáról volt szó.
Kattints a képre, galéria nyílik!
A bizonyos konfigurációkban akár négytonnás és 7 méteres monstrum acél alvázat és kasztnit kapott – előbbi merevségét jellemzi, hogy az első vagy hátsó kerék cseréjénél az emelő bevetése után az autó adott oldala teljes egészében felemelkedett –, ráadásul új motort is fejlesztettek a mérnökök, hogy megfelelő, akár 210 km/órás tempóban mozoghasson a járgány: a 6,3 literes M100-as V8-as motor 250 lóerőt termelt. Ehhez négyfokozatú automata váltót párosítottak.
A Grosse Mercedes, azaz a Nagy Mercedes – néven is emlegetett 600-as korának legkifinomultabb, legösszetettebb felfüggesztését és hidraulikai rendszerét kapta – előbbi pneumatikusan képes volt mindig vízszintben tartani a kocsitestet – ne feledjük, hogy bőven mikrocsipek, fedélzeti komputerek kora előtt járunk –, utóbbi pedig az üléseket, a nehéz, akár golyóálló ablakokat, a napfénytetőt és a csomagtartófedelet mozgatta könnyedén.
A kényelemről, a luxusról a faberakások, a legfinomabb bőrkárpitozás, a kétzónás klíma és a hűtött minibár gondoskodtak a beltérben.
A 18 éven keresztül, összesen 2677 példányban gyártott, a későbbi Maybachok szellemi elődjének is tekinthető 600-asból ötféle kivitel létezett: a rövid tengelytávút az úrvezetők vásárolták, a hosszú tengelytávú volt a „normál” sofőrös verzió, a Landaulet hátsó traktusa lehajtható tetővel rendelkezett, a Pullman limuzinban hátul két, hátrafelé néző ülésben további utasok kaphattak helyet, az államfők, magas rangú tisztviselők, csúcs-cégvezérek pedig kérhették a gyárilag páncélozott építést.
Nemrég eladásra kínálták a széria egyik példányát: az eredetileg antracitszürke, a legújabb tulajdonosnál feketében újrafényezett, motor- és egyéb javításokon átesett, 75 ezer km-t futott, 1968-as darab a legnépszerűbb, közel 2200 darabban készült rövid tengelytávú változat, különlegessége – már ha maga az autó nem lenne elég –, hogy a korábbi gazdája az autórajongásáról és elképesztő gyűjteményéről ismert Jamiroquai-énekes, Jay Kay volt.
A legutóbbi, holland tulajdonos 2021-ben vásárolta meg a 600-ast, melyet a felújítás után a BringATrailer.comon kínált eladásra, a múlt hétvégén zárult árverés legmagasabb licitje végül 99 999 dollár (hajszál híján 40 millió Ft) lett, ami alulmúlta a kitűzött minimálárat. Ezek az autók ennek két-háromszorosáért is „mennek”.