Amit ma egy BMW M4 tud, attól könnybe lábad a szem, 510 lóerővel 3,9 másodperc alatt van 100-on álló helyzetből, és 290 km/h is lehet a végsebessége. 1725 kilogrammal, rengeteg elektronikával felvértezve tapad pokoli módon, és messze elmarad tőle teljesítményben egy olyan húsz év körüli technika, mint a BMW Z3 Coupé. 

Csakhogy utóbbi ma már olyan hangulatot ad, ami igen ritka, és ez meglátszik a szebb darabok árképzésében is. Kézi váltója mellé jár az S54-es kódjelű, 3,2 literes szívó hathengeres motor az M3-asból, és tömege nem több 1390 kilogrammnál.

Ez a 21 éves BMW még a vezetés valódi élményét adja, meg is kérik az árát 1

Nagy motor, ma már könnyűnek számító karosszéria, hátsókerék-hajtás, hatsebességes kézi váltó, mi kellhet még? Itt nincs rajtprogram, elektronikusan szabályozható motorbeállítás, gázpedál-érzékenység. A jobb lábunk alatt lévő pedál még közvetlenül, fizikai kapcsolatban áll a motort lélegeztető pillangószelepekkel, a korai darabokban pedig mindössze ABS volt, nemhogy szofisztikált kipörgésgátló.

Ez a 21 éves BMW még a vezetés valódi élményét adja, meg is kérik az árát 2

Most az Autoleitner kínálatában bukkant fel egy igen megkímélt, alig 15 000 kilométert futott darab. Állapota makulátlan, egy porszem, szakadás, kopás nincs az utastérben, feszesen, szabályosan áll az összes kárpit, a műanyag elemek nem fakultak, a motortérből enni lehet. 

Ez a 21 éves BMW még a vezetés valódi élményét adja, meg is kérik az árát 3

Ára is mutatja, hogy ez egy gyűjtői darab, 52 millió forintot kérnek érte Hollandiában. Ez a csillagászati ár még nagyjából ötödennyi lett volna tíz évvel ezelőtt, így befektetésnek sem utolsó a bajorok „bohóccipője”.

Ez a 21 éves BMW még a vezetés valódi élményét adja, meg is kérik az árát 4

BMW Z3

Még 1991-ben kezdődött meg a BMW kétüléses roadsterének fejlesztése, majd egészen ’93-ig befagyasztották a projektet, a következő évben már szabadalmi rajzok is voltak a Z3-asról, 1995-ben pedig gyártószalagra került az E36-os 3-as sorozat alapjait használó modell. Egészen 1999-ig kellett várni a kupé változatra, mely sokkal inkább hasonlít kombira, de hamar megkapta a sportcipő nevet. A motorok soros négy- és hathengeresek 115-től egészen 320 lóerőig. 

2002-ig a dél-karolinai üzemből a német Wikipédia szerint 279 273 nyitott és 17 815 zárt Z3 gurult ki. Előbbi típusjele E36/7, a kupéé E36/8, ami az 1990-1998 közötti 3-as BMW-vel közös alapokra utal. Tulajdonképpen nem is csak az E36, inkább az E36 Compact az alapjuk, ami az E30-ast is a rokoni körbe vonja. 

Ez a 21 éves BMW még a vezetés valódi élményét adja, meg is kérik az árát 5