Amit ma egy BMW M4 tud, attól könnybe lábad a szem, 510 lóerővel 3,9 másodperc alatt van 100-on álló helyzetből, és 290 km/h is lehet a végsebessége. 1725 kilogrammal, rengeteg elektronikával felvértezve tapad pokoli módon, és messze elmarad tőle teljesítményben egy olyan húsz év körüli technika, mint a BMW Z3 Coupé.
Csakhogy utóbbi ma már olyan hangulatot ad, ami igen ritka, és ez meglátszik a szebb darabok árképzésében is. Kézi váltója mellé jár az S54-es kódjelű, 3,2 literes szívó hathengeres motor az M3-asból, és tömege nem több 1390 kilogrammnál.
Nagy motor, ma már könnyűnek számító karosszéria, hátsókerék-hajtás, hatsebességes kézi váltó, mi kellhet még? Itt nincs rajtprogram, elektronikusan szabályozható motorbeállítás, gázpedál-érzékenység. A jobb lábunk alatt lévő pedál még közvetlenül, fizikai kapcsolatban áll a motort lélegeztető pillangószelepekkel, a korai darabokban pedig mindössze ABS volt, nemhogy szofisztikált kipörgésgátló.
Most az Autoleitner kínálatában bukkant fel egy igen megkímélt, alig 15 000 kilométert futott darab. Állapota makulátlan, egy porszem, szakadás, kopás nincs az utastérben, feszesen, szabályosan áll az összes kárpit, a műanyag elemek nem fakultak, a motortérből enni lehet.
Ára is mutatja, hogy ez egy gyűjtői darab, 52 millió forintot kérnek érte Hollandiában. Ez a csillagászati ár még nagyjából ötödennyi lett volna tíz évvel ezelőtt, így befektetésnek sem utolsó a bajorok „bohóccipője”.
BMW Z3
Még 1991-ben kezdődött meg a BMW kétüléses roadsterének fejlesztése, majd egészen ’93-ig befagyasztották a projektet, a következő évben már szabadalmi rajzok is voltak a Z3-asról, 1995-ben pedig gyártószalagra került az E36-os 3-as sorozat alapjait használó modell. Egészen 1999-ig kellett várni a kupé változatra, mely sokkal inkább hasonlít kombira, de hamar megkapta a sportcipő nevet. A motorok soros négy- és hathengeresek 115-től egészen 320 lóerőig.
2002-ig a dél-karolinai üzemből a német Wikipédia szerint 279 273 nyitott és 17 815 zárt Z3 gurult ki. Előbbi típusjele E36/7, a kupéé E36/8, ami az 1990-1998 közötti 3-as BMW-vel közös alapokra utal. Tulajdonképpen nem is csak az E36, inkább az E36 Compact az alapjuk, ami az E30-ast is a rokoni körbe vonja.