Kiterjeszti előfizetéses rendszerét a Mercedes-Benz, így az EQ jelű elektromos modellek esetében évi 1200 dollár, mostani árfolyamon átszámítva 477 ezer forint fejében biztosít jobb gyorsulást – írja a Drive.
Az „Acceleration Increase” nevű szolgáltatás emellett nemcsak az autó gyorsulását, hanem maximális teljesítményét és forgatónyomatékát is növeli. A stuttgarti márka adatai szerint a 0-60 mérföld/órás (0-96 km/órás) sprint 0,8-1 másodperccel gyorsabban tehető meg, ha az autó tulajdonosa előfizet rá. Aki így tesz, az extra teljesítményt dinamikus vezetési mód kiválasztásával aknázhatja ki.
Az előfizetéses modellben így változnak a különböző EQ-típusok teljesítményadatai:
Típus neve | Teljesítmény – előfizetéssel | Teljesítmény – előfizetés nélkül | Gyorsulás (0-96 km/óra) – előfizetéssel | Gyorsulás (0-96 km/óra) – előfizetés nélkül |
EQE 350 4MATIC | 348 LE / 260 kW | 288 LE / 215 kW | 5,1 mp. | 6,0 mp. |
EQE SUV 350 4MATIC | 348 LE / 260 kW | 288 LE / 215 kW | 5,2 mp. | 6,2 mp. |
EQS 450 4MATIC | 442 LE / 330 kW | 355 LE / 265 kW | 4,5 mp. | 5,3 mp. |
EQS 450 SUV 4MATIC | 442 LE / 330 kW | 355 LE / 265 kW | 4,9 mp. | 5,8 mp. |
Néhány hónappal ezelőtt hasonló lépés után kellett visszakoznia egy másik német gyártónak, a BMW-nek, miután olyan szolgáltatások, funkciók működését kötötte előfizetéshez, amiknek fizikai feltételei adottak voltak az adott modellnél, de szoftveresen nem aktiválták – ilyen volt például az ülésfűtés.
Ezt követően ügyfelei erősen bírálták a bajor márkát, így kérdéses, hogy ezúttal a Mercedes-Benz talál-e egy olyan ügyfélkört, mely havonta 50 ezer forintnyi összeget fizetne azért, hogy picit dinamikusabban gyorsuljon az autója.