A legtöbb közlekedésbiztonsági szervezet általában alacsonyabb tempónál végez el különböző törésteszteket, éppen ezért kiváló elrettentő és a gyorshajtó sofőrök számára is reprezentatív példa, amit Franciaországban vettek videóra.

Bár az utóbbi évtizedekben nagyon sokat fejlődtek biztonsági szempontból az autók, amiből a különböző vezetéssegítő rendszerek jócskán kiveszik a részüket, ijesztő látvány, ami a felvételen látható BMW 5-ös kombival történik, miután 150 km/órás sebességgel egy betonfalnak ütközött.

A biztonság kedvéért a kísérletet távirányító és VR-szemüveg segítségével hajtották végre, miközben egy Teslával végig a BMW közelében, hatótávolságon belül maradtak. Így személyi sérüléssel ezúttal nem járt az, hogy elölről gyakorlatilag teljesen összegyűrődött a BMW, majd az orrára borult – írja a Motor1.com.

Egy szenzor szerint 64 G-s erőhatás érte az autót a becsapódás pillanatában. Éppen ezért szinte elképzelhetetlen, hogy az elöl ülők túléljenek egy ilyen balesetet, de a hátsó sorban utazók esélyei sem jobbak, még ha az autónak azon része beazonosítható is maradt.

Mindez azt támasztja alá, hogy körültekintően, a szabályokat – vagyis a sebességhatárokat is – betartva kell közlekedni az utakon, hiszen Magyarországon is a gyorshajtás a legfőbb kiváltó oka a baleseteknek.

Mint arról korábban a Vezess beszámolt, 2022 első fél évében újra nőtt a halálos balesetek száma az utakon: az első hat hónapban összesen 224-en vesztették életüket, ami 8,2 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Ennyi elhunytat összesen 197 eset kapcsán jegyeztek, ami szintén 4,2 százalékkal több, mint volt 2021-ben, szám szerint 8-cal.

Drasztikusan, körülbelül 9-11 százalékkal emelkedett a súlyos, illetve könnyű sérüléssel járó balesetek száma is, míg a gyorshajtás összesen 1918 személysérüléses baleset okozója volt.