Még tavaly év elején mutatta be vadonatúj emblémáját a Kia, azonban arra talán a dél-koreai autógyártónál sem számítottak, milyen lavinát indít el a változás.

Egy Twitter-felhasználó szúrta ki, hogy a Google kifejezésre indított kereséseiben lényegesen megnőtt a „KN car”, azaz „KN autó” keresések száma 2021 nyara óta. Ha mindez nem lenne elég, az emberekben keltett zavar túlmutat a keresési eredményeken: olyanra is volt példa, hogy valaki a Redditen kérdezte meg egy Kia Carnival képe alapján, hogy az a KN autója-e.

A Google Trends adatai kimutatják, hogy nem pusztán egy-egy régióban, hanem szélesebb körben is összezavarta az embereket a Kia logóváltoztatása, többek között Ausztráliában, az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, illetve Kanadában. Ezekből az országokból a következő kifejezésekkel próbáltak rákeresni a Kiára: KN SUV, KN autómárka ára, KN autómárka elektromos, mi a KN autómárka, KN Carnival autó, mi a KN, KN Telluride autó.

Ami ennél is megdöbbentőbb, hogy havonta nagyjából 30 ezer keresést indítanak Kia helyett KN-re.

Többségük azonban az autó helyett a kilonewtonnal mint mértékegységgel találkozik. Ugyanakkor arányaiban a legtöbben még mindig helyesen keresnek rá a márkára: ugyanebben az időszakban 1,83 millió keresést regisztráltak a Kia esetében – írja a Tire Meets Road.

Ismert, hogy sokan még név alapján sem tudják beazonosítani a márkákat – avagy hogyan lesz például a Hyundaiból Hundai, a Toyotából Totota, illetve a Suzukiból Szuki: