Közhely, ha azt mondjuk, hogy a Ferrari múltbéli és jelenlegi palettája kizárólag különleges modellekből áll, de ha egyszer így van, nincs mit tenni ellene. Az ágaskodó lóval fémjelzett márka egyik legkülönlegesebb típusa azonban kétségkívül a Ferrari Enzo, melyet az alapító Enzo Ferrariról neveztek el.

A legendás Enzóból 6,0 literes, V12-es motorral hivatalosan 400 (399+1), ám igazából 439 darabot gyártottak, a 660 lóerő továbbításában pedig a hatsebességes, F1 néven futó automatizált kézi váltó segít. Maximális forgatónyomatéka 657 Nm, amit a legnagyobb, 8200-as fordulatnál jóval alacsonyabb, 5500-as percenkénti fordulatszámszinten ad le. Csúcssebessége 355 km/óra, míg álló helyzetből a 100-at 3,6 másodperc alatt éri el.

A képre kattintva galéria nyílik:

Mintha tegnap lett volna, úgy repít vissza minket 2004-be ez az egyedi Ferrari 1

Van azonban egy kakukktojás az Enzók között is, és ezúttal nem arra a jubileumi, 400. darabra gondolunk, amit II. János Pál pápa kapott, hanem az egyetlen példányra, ami matt fekete fényezéssel hagyta el Maranellót. Sajátossága a fekete köntösnek, hogy nem kevés pénzért, 129 nap alatt készítették el, 2004 júniusa és októbere között. Belül sem hagyta el stílusjegyeit, mint például a fekete bőrbelsőt, vagy épp a kivételes mérőműszer- és számlapcsoportot.

Ezt a 2000-es évekbeli, klasszikus hiperautó mostani ára is tükrözni fogja, hiszen bár az RM Sotheby’s decemberi árverésére egyelőre megbecsülni sem merték, mennyiért kel majd el, de önmagában az felfoghatatlan, hogy a legutóbbi átnézésére, kozmetikázására 110 ezer eurót, átszámítva több mint 45 millió forintot költöttek. Összehasonlításképpen jegyezzük meg, hogy ez annyi, mintha Magyarországon 10 vadonatúj Mitsubishi Space Start vennénk, pedig jócskán elszálltak idehaza az újautó-árak.

Mintha tegnap lett volna, úgy repít vissza minket 2004-be ez az egyedi Ferrari 17

Annak idején a Vezess is kipróbálta a Ferrari Enzót, akkori tesztünk itt olvasható el: