1952-ben az amerikai hadsereg megoldottnak tekintette a nagy tömegű felszerelések partra szállításának kérdését. Ugyanis ekkor állt hadrendbe a négykerekű masztodon, aminek gyomrában bármi elfért a terepjárótól a tankig. 

Bármit eltapos és több mint 2000 litert eszik százon az USA katonai óriása 1

Tisztességes neve LARC-LX, vagyis Lighter Amphibious Resupply Vehicle. Ez a gép 19 méter hosszú, 8 méter széles és majdnem 6 méter magas, teljes terheléssel 200 embert vagy 100 tonna rakományt képes szállítani, végsebessége szárazföldön 32 km/óra, a hullámok között pedig 12,1 km/órával hasíthat.

Bármit eltapos és több mint 2000 litert eszik százon az USA katonai óriása 2

Mozgatásáról 265 lóerős Detroit Diesel dízelmotorok gondoskodtak, minden kerékre jutott egy, további kettő pedig a két 1,2 méter átmérőjű propellert hajtotta. 

A hajószerű konstrukcióval maximum 100 tonnát lehet szállítani, jellemzően nehézgépeket, buldózereket vittek vele partra, de elméletileg 200 baka is elfért rajta, ami egy korabeli demonstrációs filmen jól látható. 

A jármű érdekessége, hogy gigantikus mérete ellenére igen jól manőverezhető volt, köszönhetően a külön kormányozható tengelyeknek. Így akár egy 23 méteres körön is képes volt megfordulni, valamint rákjárásban, oldalazva is tudott haladni. 

Bármit eltapos és több mint 2000 litert eszik százon az USA katonai óriása 3

Vízen sem akadt vele probléma, a hullámokon úszva 120, szárazföldön 240 kilométert tudott megtenni egy tankolással. Személyautók irányából közelítve szédítő volt a fogyasztása, terhet szállítva akár 2000-2300 litert is benyelt száz kilométeren. Munkaórára lebontva ez 144 liternyi gázolajat jelentett óránként, de ezzel még mindig takarékosabb volt, mint a gázturbinával üzemelő légpárnás utód, a LACV-30-as, ami kerozinból tolt le 984 litert óránként.

A LARC végét ez a kerozinzabáló légpárnás szállítójármű (LACV-30) jelentette: a kerék nélküli technológia hiába volt zajosabb, bonyolultabb, fogyasztott többet, csapta fel a port és a vizet, mégis ezt választották a hadseregnél. Az ok talán csak annyi, hogy éles bevetésen, Vietnámban három LARC-LX is a parti homokban rekedt, és a hadsereg darukkal, buldózerekkel, sőt helikopterekkel próbálkozva sem tudta ezeket kimenteni. A légpárnás viszont nem süllyed el, és ez a hadsereg szempontjából fontosabb, mint az alacsony fogyasztás. 

 

A 2001-ben nyugdíjazott, négy hétliteres motorral szerelt technika mai napig használatban van civilek tulajdonában, van, aki hobbiból, van, aki gazdasági céllal üzemeltet egy-egy ilyen óriást.