A minden mai autót műanyagnak tartó, bezzeg régenezők számára ajánlott megtekinteni ennek az olcsó Mercedes E-osztálynak a hirdetését. A széria elején gyártott, 2011-es W212-esbe a lehető legegyszerűbb turbódízel került, és ma már több mint egymillió kilométert tudhat a háta mögött.

Egy jó dízelmotorral a modern Mercedes is tudja az egymillió kilométert 1

A 200 CDI orrában a 2,2 literes négyhengeres dolgozik 136 lóerővel. Ez a dízel volt akkoriban a Mercedes univerzális igáslova, az OM651 kódjelű blokk beépíthető volt hosszában és keresztben, hozta az Euro5-normát, és korai gyermekbetegségeit kinőve, egy komolyabb visszahívás (4500 motorban kellett injektort cserélni) után már megbízhatóan működött. 

Egy jó dízelmotorral a modern Mercedes is tudja az egymillió kilométert 2

Az idén 11 éves autóval láthatóan óvatosan tették meg ezt az óriási távot, nincs nyoma horpadásoknak, komolyabb sérülésnek, és a beltér is ép, csupán a szakadt vezetőülés és a kormány kopása jelzi az óriási futásteljesítményt. 

Egy jó dízelmotorral a modern Mercedes is tudja az egymillió kilométert 3

Az eladó szerint nem volt komolyabb meghibásodás, a motort sosem kellett megbontani, a csodás állapot titka pedig a gondos használat és a rendszeres szervizlátogatás. Ha lefeleznénk a megtett kilométerek számát, még az is hihető lenne, így nem is ez a legolcsóbb darab a piacon, 2,4 millió forintnyi euróért keres új gazdát.

Egy jó dízelmotorral a modern Mercedes is tudja az egymillió kilométert 4