Napokkal ezelőtt a Vezess is beszámolt róla, hogy a Mercedes-Benz bővíti előfizetéshez kötött szolgáltatásai, extrái tárházát, és több elektromos modelljéhez is csak éves térítés fejében biztosít nagyobb teljesítményt.
Miközben a BMW hasonló húzás miatt került kritikák kereszttüzébe, a stuttgartiak is kihúzták már egyszer a gyufát hasonló módon. 2021 júliusában ugyanis közel 500 euróért, akkori árfolyamon számolva 175 ezer forintért tette elérhetővé az EQS esetében a fejlett hátsókerék-kormányzást.
Az EQE-hez és az EQE-hez – mind szedán, mind pedig SUV kivitelben – évente 1200 dollárért, átszámítva félmillió forintot kér a jobb teljesítményért a Mercedes-Benz. Az újítás azonban Európában nem lesz elérhető, legalábbis egyelőre: a Top Gear holland kiadására hivatkozva arról ír a Motor1.com, hogy a helyi szóvívó elmondása szerint a csillagos márkát „jogi okok” hátráltatják ennek bevezetésében.
Hogy milyen jogi akadályok gördültek a Mercedes-Benz útjába, egyelőre nem részletezték, így nem tudni, hogy magával az üzletpolitikai eljárással, vagy a teljesítményfeloldás szoftveres megoldásával van-e probléma.
Ugyanakkor a portál megjegyzi, hogy tavaly év végén a Polestar 2 teljesítményét szoftveresen fejlesztették tovább, így az 408-ról 476 lóerőre nőtt, míg a forgatónyomatéka 660-ról 680 Nm-re. A svédek azonban nemcsak a teljesítményadatokhoz nyúltak hozzá, hanem indításvezérlővel és gyorsabb gázreakciót ígérő, átdolgozott pedálleképezéssel vérteztek fel autójukat.
Ezzel együtt az is igaz, hogy ezért sem havi, sem pedig éves előfizetést nem kértek ügyfeleiktől, hanem egyszeri frissítésként biztosították az extra löketet.