Több mint 1,7 millióan kedvelték már azt a videót, amit Lewis Hamilton még a múlt héten töltött fel az Instagram-oldalára: a hétszeres világbajnok egy R34-es Nissan Skyline GT-R-rel vette nyakába Japán útjait – valamikor az október elején rendezett Forma-1-es versenyhétvégén –, ám úgy tűnik, a videónak máris következményei vannak.

Bár az elsődleges információk szerint Hamiltonnal egy reklámfilmet forgattak, a CarBuzz felgöngyölítette, hogy a Mercedes versenyzője egy bérelt Nissannal kezdett el fánkozni, illetve más, olyan manőverekhez folyamodni, amik nem megszokottak a közúti közlekedésben.

Mint kiderült, Hamilton vezetési stílusát az Omoshiro Rent-A-Car autókölcsönző munkatársai egyáltalán nem díjazták: a portál megkeresésére a vállalat megerősítette, hogy a Japán Nagydíj idején valóban a 37 éves brit, illetve társasága bérelte a Nissant. Ügyvédi útmutatásokra hivatkozva azonban további információkat nem közöltek, ahogyan azt sem hozták nyilvánosságra, keletkezett-e valamilyen kár a sportkupéban.

A hivatalos közleményt megelőzően a közösségi médiában is kapcsolatba léptek a kölcsönzővel, ahol pedig azt kommunikálták, a szerződésben feketén-fehéren szerepel, hogy a bérelt autókkal az agresszív vezetés egyáltalán nem megengedett, ami más országokban is bevett gyakorlat az autókölcsönzőknél.

Úgy különösen aggasztóak lehetnek a történtek, hogy valójában az Omoshiro is bérli a Nissant: a fehér R34-es napi költsége 347 dollár, jelenlegi árfolyamon számolva nagyjából 135 ezer forint. Tovább bonyolódhat az ügy, ha ráadásul videó készítésére sem volt engedélye, akkor valóban szerződést szeghetett. Úgy tudni, Hamilton még nem lépett kapcsolatba az Omoshiróval, legalábbis nyilvános nyoma nincs.

Szerződésszegés miatt járhat pórul Hamilton 1

A felvételek tanúsága szerint Hamilton valóban nem bánt kesztyűs kézzel a Nissannal. (Fotó: Lewis Hamilton/Instagram/képernyőkép)

Az ötödik generációs, R34 jelű autóit 1999-től 2002-ig gyártotta a Nissan. Ez idő alatt valamivel több mint 11 ezer darab készült a kétajtós legendából, amit jellemzően 2,6 literes sorhatos motorral és hatsebességes kézi váltóval szereltek.

Kifejezetten GT-R két ízben gördült le a japánok gyártósoráról, összesen kevesebb mint négyezer példányban. Az ikerturbós hajtáslánc teljesítménye 280 lóerő, amivel a mai napig különösen értékes sportautó 4,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, végsebessége pedig – papíron – 249 km/óra. Azóta a Skyline név teljesen más szerepet tölt be a Nissan életében, a GT-R 2007 óta egyáltalán nem fut ezen a néven, amióta az R35-ös generációja van a piacon.