Rengeteg átépített Ladát láttunk már, sok őrült darab akad. Sok köztük a lelkesedésből, házilag összerakott darab, nagy V8-asokkal, de általában részleteikben ezek a kocsik kidolgozatlanok. Őrült bestiák, amikkel leginkább gumit lehet égetni és nagy hangzavart lehet kelteni.

Ez a jobbkormányos gép viszont más, ez finom darab, egyenesen az egyedi autók hazájából, Angliából. Dave Colledge eredetileg veterán Fordok modernizálásával, felújításával foglalkozó céget visz, hasonló szellemben, ahogy az átfaragott Porsche 911-esek készülnek a Singer műhelyében. 

Az angolok csinálták meg a legtökösebb Zsigulit 235 lóerővel 1

Az árkategória persze más, de a cél hasonló: egy élvezhető veterán autó, ami hozza a mai sportkocsik teljesítményét. Ha egy ilyen ember lelkesedni kezd a Lada 1200-esért, abból csak valami jó sülhet ki, és ezt igazolja a The Late Brake Show aktuális epizódja, amiben alaposan bemutatják az általa épített Zsigulit. 

Az angolok csinálták meg a legtökösebb Zsigulit 235 lóerővel 2

Az eredeti ezerkettes helyére egy 2,3 literes Cosworth Duratec négyhengeres került, amiről már csak a vásárlás után évekkel derült ki, hogy egy félretett prototípus volt.

Az angolok csinálták meg a legtökösebb Zsigulit 235 lóerővel 3

Ereje tökéletesen elég a könnyű Zsigulihoz, a 48 milliméteres ITB-k tölcsérein keresztül pedig úgy harákolja gázra a levegőt, mint semmi más. A motor számára az egész frontrészt át kellett építeni, de egy centin nem látszik, hogy ez nem a gyári megoldás. 

A váltót egy harmadik generációs MX-5-ből kerítették, természetesen az egész hajtás egyedi, a cége által gyártott féltengelyekkel és önzáró differenciálművel. Az eredeti kettős keresztlengőkaros futómű helyére a Fordtól származó MacPherson került, hátul pedig négykaros multilinket építettek be. 

Előre 304 milliméteres, Peugeot 406-os féktárcsa került, amire a Rover MG TF-ből származó AP Racing nyergek harapnak, hátra pedig a Lotus Exige első féknyergeit szerelték. Az utastérben nagyjából csak az első üléseket módosították, amelyeket egy 156-os Alfából pattintottak ki.

Az angolok csinálták meg a legtökösebb Zsigulit 235 lóerővel 4

Így minden ízében modern lett a végeredmény, tényleg csak a forma maradt eredeti, és ahogy az a videón is látszik, ez egy igazi játszós gép lett, amivel képtelenség egyenes vonalban haladni.