A Porschék, illetve a drága, ritka sportautók egyik közös tulajdonsága, hogy a hétköznapokban egyáltalán nem használják őket, éppen ezért általában meglehetősen alacsony futásteljesítménnyel cserélnék gazdát. Kivételt jelent ez a 996-os generációjú Porsche 911 Turbo, mellyel egyetlen tulajdonosa több mint egymillió kilométert tett meg.

Nyúzták a Porschét, akár egy futár-Suzukit, ez lett az eredménye 1

15-20 éves kora ellenére jól tartja magát a Porsche 911 Turbo, hiába van túl egymillió kilométeren.

Még 2019. november 21-én eljutott a 999 999 kilométerig, amiről az ismeretlen kilétű tulajdonos egyik barátja egy Facebook-csoportban adott hírt. Át is kellett kapcsolni a mérőórát kilométerről mérföldre, hogy egy ideig még nyomon lehessen követni a futásteljesítményt, ugyanis milliós nagyságrendű értéket már nem képes kijelezni. Így jelenleg több mint 676 ezer mérföldnél, vagyis 1,089 millió kilométernél tart, legalábbis a CarBuzz értesülése szerint.

Bármilyen meglepő, ez nem számít világcsúcsnak, hiszen annak idején egy régebbi, 930-as generációjú 911 Turbóról a Vezess is megírta, hogy az akkor 41 éves autóba nem kevesebb mint 1,2 millió kilométert pakolt a tulajdonosa.

Nyúzták a Porschét, akár egy futár-Suzukit, ez lett az eredménye 2

Ezen a képen még „csak” 930 ezer kilométernyi volt az autóban.

Mindezzel együtt a mostani „milliomos” Porsche megbízhatóságát tulajdonosa az egekig magasztalja, hiszen eddig mindössze egyszer adta meg magát a technika: nagyjából 615 ezer kilométer után esett át egy nagyobb szervizelésen a motor. Ennek keretében orvosolták az olajszivárgást, kicserélték a turbókat, de a bokszermotor többi részét akkor is kifogástalan állapotban találták.

Ugyan a 911-es már 1964 óta színesíti a Porsche palettáját, az egyik legnépszerűbbnek tartott 996-os generációját 1997-től 2004-ig, illetve egyes változatait (Turbo S, GT2, GT3) 2006-ig gyártották. A kabrió, kupé, illetve Targa-tetős kivitelű kétajtós sportautó egyik legfőbb erénye a 3,4 vagy 3,6 literes, hathengeres bokszermotor volt, amit ötsebességes automata, valamint hatsebességes manuális váltóval is szereltek.

Nyúzták a Porschét, akár egy futár-Suzukit, ez lett az eredménye 3

Láthatóan nemcsak a hétköznapokban, hanem a típusnak otthonosabb terepen, például versenypályán is megmozgatják időnként.

A szóban forgó típus, a 911 Turbo az 1999-es Frankfurti Autószalonon debütált, majd az azt követő évben mutatkozott be az amerikai piacon. Ebbe 3,6 literes motor került, amit gyakorlatilag a márka 1998-as Le Mans-győztes autójából, a 911 GT1-ből emeltek át, melynek 420 lóerős teljesítményéből és 563 Nm-es nyomatékából sok mindent ki lehetett sajtolni, amit 305 km/órás végsebessége mellett az is igazol, hogy 4,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100-ra.