A néhai Ferruccio Lamborghini egyik kedvence, az Urraco az 1970-es Tokiói Autószalonon mutatkozott be a nyilvánosság előtt. A hivatalos bemutatkozásra végül 1972-ben került sor: akkoriban a modern szuperautók előfutáraként tekintettek rá, pedig valójában a kor csúcskategóriás modelljeinek pénztárcabarát alternatívájának fejlesztették ki.

A legendás típus történetét annak 50. évfordulóján a Vezess már részletesen összefoglalta, ugyanakkor a sportkupé kapcsán érdemes megjegyezni, hogy mindössze 791 darabot gyártottak belőle, kizárólag 2,0, 2,5, illetve 3,0 literes, V8-as motorral. Hét évet élt meg az Urraco, és bár a maga nemében is ritka, az úgynevezett gyártás előtti példányok még inkább azok.

A képre kattintva galéria nyílik:

Ilyen Lamborghinivel tényleg csak kevesen büszkélkedhetnek 1

Épp egy ilyen keresi új gazdáját, 1972 novemberében gördült le az olasz sportmárka gyártósoráról, jelenleg pedig a Weekend Heroes árverésén kínálják eladásra. Marcello Gandoni tervezte a Bertone-csoport számára; a karosszériákon, az ajtókon és a fényszórókon szereplő jelzések szerint ez a 19-es számú gyártás előtti darab lehetett. Fél évszázados kora ellenére sincs felújítva, ez azonban azt is jelenti, hogy motorja, sebességváltója és váza is teljesen eredeti.

Ennek megfelelően az évtizedekkel ezelőttihez hasonló „köntösét” viseli, ami még az első olasz tulajdonos által kért narancssárgás árnyalat, fekete-szürke belsővel párosítva, bár előbbit néhány évvel ezelőtt frissítették fel egy újrafényezés keretében.

Mivel ez még nem egy sorozatgyártású Urraco, számos tulajdonságában eltér attól. Ennél a példánynál például megtalálható még a csomagtérajtóra felhelyezett embléma, illetve különböző belső alkatrészek.

Ilyen Lamborghinivel tényleg csak kevesen büszkélkedhetnek 23

Az Urraco eredetiségét többek között a váltógomb állapota is mutatja.

A nagy felújítás pedig ugyan elmaradt, de a karbantartás és a nagyszervizelések szempontjából nem hanyagolták el annyira, az elmúlt évtizedben is volt rá példa. Miközben eredetiségét megőrizte, egy Lamborghini-specialista átépítette a motorblokkot.

Jelenleg a németországi Münchenben árulják, a hirdetés pedig megjegyzi, hogy eddig élete majdnem felét garázsban töltötte. Így kevésbé meglepő, hogy csak 61,4 ezer kilométert mutat a számláló. A hirdetési oldal szerint mindezzel együtt 105 ezer eurót kérnek érte, ami a mostani árfolyamon közel 43 millió forintnak felel meg.