A villanyautósok java káromkodott már működésképtelen töltő mellett állva. A csatlakozókra már csak-csak van egységes szabvány, de a töltésvezérlés elektronikája, az elérést biztosító applikációk ezerfélék lehetnek, és sok esetben fordulnak elő problémák a kompatibilitással.
Félbemaradó, nem induló, lassú töltés a legtöbbször előforduló probléma, de pont ezek szavatolják a biztonságot és előzik meg a bajt. Egy amerikai Ford F-150 Lighning tulajdonosa is szívesen bosszankodna ezek miatt, neki ugyanis tényleg a feketeleves jutott.
Eric Roe valódi villanyautó-rajongó, mindenhova ilyen járművekkel indul, a leghosszabb túrákra is. Így épp 1600 kilométerre volt otthonától a friss Ford pickupjával, amiben ott ült a család, két kutyával. Megálltak tölteni egy Electrify America állomáson, ám a csatlakoztatás után egy hangos csattanást hallottak, és a Ford nem mozdult többet. Semmilyen életjelet nem adott ezután, sőt üresbe sem lehetett tenni, ezért álló kerékkel kellett kirángatnia a helyszínre érkező autómentőnek.
Az autó teljes lerobbanásának okát sem a Fordnál, sem a töltőoszlop üzemeltetőjénél nem tudták még kideríteni az eset óta eltelt három napban, de keresik a válaszokat.
A Ford F-150 Lightning egy dupla villanymotoros, összkerékhajtású, kiviteltől függően 426 vagy 523 lóerős, 5,9 méter hosszú haszonjármű, amely akár 900 kiló hasznos terhet vagy 4,5 tonnás vontatmányt tud megmozgatni. Ehhez gigantikus akkumulátorra van szüksége, az alapkiépítésű energiatároló egység nettó kapacitása 98,0 kWh, míg a nagyobb akku 131 kWh-s.